Vérlázító karakter kunyizás

Az eset 2015. április 7.-én történt amiről ezt a cikkem írom, s igen úgy gondolom méltán itt a helye a kommunikáció témájában. Egészen pontosan a cikkel mindenkinek azt szeretném sugallni, hogy miképpen ne kommunikáljon, ellenkező esetben elég hamar kívül találhatja magát a játékból. A cikkemhez a hitelesség kedvéért természetesen screenshot-ot, azaz a képernyő pillanatfelvételének chat részét is mellékelni fogom, merthogy valójában karakter kunyizásról volt szó a javából!

A Bigpoint által alkalmazott Általános Szerződési Feltételeket, vagy más nevén Általános Üzleti Szabályzatot már egy jó ideje módosítani is kellett a cégnek, s alkalmazkodnia kellett sajnos korunk deviáns irányvonalához, amelyet a játékosok teremtettek. Egyre többször fordul elő az, hogy a játékosokat más játékosok rendszerint a játék chat felületén zaklatják és vagy különböző trükkökkel, s ígérgetésekkel csalják ki adataikat, vagy pedig paraszti egyszerűséggel az ember pofájába vágják, hogy ugyancsak add már meg a bejelentkezési nevedet és jelszavadat, vagy cseréljünk karaktert és így tovább 🙁 Engem eddig ilyen hülye spam-szerű chat felkérésekkel rendszerint zombi külföldi játékosok zaklattak, leginkább robotok, ezért azokban az ügyekben nem is léptem semmit, mert a Bigpoint is az egyik Twitch-ében közreadta, hogy mindent megfog tenni a robotok monitorozására és a szerverről való levakarására.

Sosem gondoltam volna, hogy az élet pont egy magyar ajkú játékossal hoz össze, aki szinte már levakarhatatlan gyerekes hisztivel ragaszkodott a játékban levő Btamás körmágus karakteremhez.



riport-dso-supportnak

A fenti képernyőfelvételnek stílszerűen riport-dso-supportnak elnevezést adtam, mert igencsak kiverte már a biztosítékot nálam, s amúgy meg az ÁSZF alapján kötelességem jelenteni is az ilyen esetet. Számomra a leginkább vérlázító a szituban az volt, hogy mégis mi a fenét gondol rólam ez a pöcsguriga, tán a homlokomra van írva, hogy hülye vagyok?!

Az alábbi levelet küldtem ki a DSO Support részére:

btamas-level-dso-supportnak

A DSO support részéről a fenti ügyben az intézkedés elég gyors volt, az alábbi hitelt érdemlő válasz jött tőlük!

dso-support-levele-btamasnak

Az említett ÁSZF egyik lényegi pontja pontosan a 9.3.2 -es tételnél található, amelyet pontosan visszaidéznék:

9.3.2. A Felhasználó kötelezi magát, hogy szigorúan titokban tartja a Bigpointtól kapott, a játékok, illetve szolgáltatások elérhetőséghez szükséges hozzáférési adatokat (bejelentkezési adatok, jelszavak, stb.).

Úgyszintén kiemelném az ÁÜSZ -ből a 9.4.5 -öst hiszen a fenti üggyel kapcsolatban sajnálatos módon ez is eléggé releváns:

9.4.5. A Bigpoint kiváltképpen jogosult törölni teljes egészében vagy részben a bevitt információkat, ha konkrét támpontok arra utalnak, hogy az ÁÜSZ, a mindenkori szolgáltatásra vonatkozó utasítások és szabályok megsértéséről van szó, vagy ezek egyéb módon jogellenesek. Például ilyen esetről van szó olyan információknál, melyek

  • egy másik személlyel szemben zaklatóak vagy sértőek, fenyegetőek, obszcének, rossz hírt keltőek vagy rágalmazóak;
  • arra szólítanak fel más Felhasználókat, hogy adják meg személyes adataikat kereskedelmi vagy törvényellenes célokra, vagy hogy adják meg bejelentkezési adataikat;

A fentiekből jól látható, hogy az ÁÜSZ a felhasználói adatok tekintetében az illegalitás meghatározásának kétélű fegyvere. Ugyanis nemcsak az követ el szabálysértést aki, ahogy az én esetemben is Farkasakos123 díszpinty direktben megpróbálja elkérni a másik felhasználó bejelentkezési adatait, hanem az is sérti a szabályt aki esetlegesen naivan, például valamilyen nyeremény reményében, stb. azokat kiadja.

Remélem a cikk és a Farkasakos123 játékossal történtek elrettentő példája lesz azoknak a játékosoknak akik esetleg a megtévedés ösvényére lépnének.

paragrafus

Végezetül azért érdemes megérteni azt is, hogy a cég miért épp így alkotta meg a játékhoz fűződő feltételrendszert. A játékosok bejelentkezési neve és jelszava egyáltalán nem szenzitív adat, ugyanakkor egyes esetekben pénzmozgások is lehetnek mögötte. Hogy tudna rendet tenni a cég például egy olyan esetben ha mondjuk én egy fizetős játékos lennék, s ezzel párhuzamosan még naiv lélek is és szépen kiadnám a karakterem bejelentkezési nevét / jelszavát, s mondjuk befizettem volna a játékra kőkemény 60,000 Ft összeget. A cég, hogy tenne igazságot? Sehogy…

Emlékszem még gyermekkoromból egy vélhetően pszichológiai problémákban szenvedő óvónénire, aki a következő ügyben a következőképpen tett igazságot — a sors furcsa fintora, de szegény meg is halt, egy autóverseny pályán gázolták halálra — ; épp Mikulás előtt voltunk, s az óvodában már előre megkaptuk az ajándékokat. A Mikulás csomagját minden gyerek az öltözőben levő fogasára akasztotta fel, ahova amúgy a kabátot is. Az egyik gyerek kint maradt, s elbújt a szekrényben… Óvónéni kereste, sokáig nem találta, egyszer csak megtalálta a szekrényben ahol egyébként az én Mikulás csomagomat majszolta. Óvónéni nagy igazságtétele az volt, hogy megfogta mindkettőnk fejét és egymásnak koccintotta. Aztán, hogy én abban az ügyben, hogy lehettem hibás azt nem tudom, de a fenti szabályozás és e között látok egy kis párhuzamot 🙂 Azaz ha valaki valamit elvesz a másiktól, a másik meg hagyja, azaz megteremti annak lehetőségét, hát kapja meg mindkettő a büntetését!  Azaz hiába vásároltad tele magad és tudod bizonyítani a cég felé, hogy Te voltál a vásárló a cég nem fog tudni igazságot tenni, így aztán a legpraktikusabb a szabályok kialakítása és annak maradéktalan betartatása.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..