Segítség körmágusoknak az új talentum rendszerhez

A Bigpoint GmbH még tavaly nyáron rukkolt elő az új talentum rendszerrel. Írtam is akkor erről egy cikket, Háztűznézőben az új talentumok környékéncímmel. Ott és akkor a verziónak megfelelő külön – külön mindegyik kasztra levetített lehetőségeket ecseteltem. Lássuk be őszintén, nem volt nagy durranás a cikk, hiszen mást nem csináltam minthogy felhasználtam egy lelkes srác németről – magyar nyelvre történő fordítását, s annak segítségével próbáltam Nektek is segíteni, akik még a teszt szerveren kalandoztatok, német nyelvi környezetben, ami nem volt kis kihívás 😀

Átfogóbb cikket nem mertem róla írni. Nem tartozok azok közé, akik másoknak szívesen osztogatnak tanácsokat, különböző dolgokkal kapcsolatban, amelyek vonatkozásában saját, személyes tapasztalatot nem is szereztek. Arra még most sem vállalkoznék, hogy az összes Dúria világában fellelhető kaszt, aspektusából elemezgessem a 2015. augusztusa környékén bevezetett új talentum rendszert, így megmaradok a körmágus boncolgatásánál, hiszen ebben van mint játékos, tapasztalatom.

Tapasztalati talentum – körmágus kaszt

tapasztalati-talentum-kormagus



Itt van hát a tapasztalati talentum, tökéletes magyarsággal. Ebben a cikkben sajnos szintén időt kell áldoznom arra, hogyha másként nem is de legalább képernyőfelvételek formájában felvázoljam még egyszer az egyes talentumok alatt megtalálható funkciókat, ugyanis a nyári változatban a dicsőség talentumra egyáltalán nem tértem ki, s ennek két oka lehetett. Vagy már oltárian lusta voltam, vagy pedig nem volt egyértelmű magyar nyelvű leírás. Ismervén saját tulajdonságjegyeim, inkább az utóbbira tippelnék.

Mágikus lövedék

Itt láthatod, ahogy a játékban is, hogy a körmágus mihez tud kezdeni a mágikus lövedékek beállításainak lehetőségeivel.

A körmágus kasztnál elég nagy problémaként élem meg, hogy sokszor előfordul, nincs rendelkezésre álló mana. A mana pedig egy olyan jelensége a játéknak, hogy ugyan lehet van töltényed – például eszencia – de ha nincs energia akkor az egész nem ér egy hajítófát sem. A mana pontosan ezt a hajtóenergiát adja, ezért a rendelkezésre álló tapasztalati pontok terhére, elsődlegesen érdemes ezt az opciót beállítani. Kombinatív harcstílus kell hozzá, s akkor meghálálja magát. Az egér jobb gombjával például élhetünk a tűzgolyó kilövésének lehetőségével, amely értelemszerűen rengeteg manát fogyaszt. Azonban ha lövések között az egér bal gombjával igénybe vesszük a mágikus lövedékeket is, akkor már töltődik is vissza a mana, meglátásom szerint elég hatékonyan. A fókuszerősítés szintén hasznos, mert a 45% nagyon érezteti hatását. Mihelyst lesz rá elég pontom, ennek beállításáról gondoskodni fogok. Az életek összekapcsolása már merőben más tészta. Ezt egyáltalán nem tartom olyan hasznosnak. Igaz jó lenne egy ellenfél leterítésekor, ha az életerő 10 százaléka vissza szállna a karakterre, de gyors reakcióidőt megkövetelő ütközetek során, nincs arra semmi garanciaelem, hogy valóban a mágikus lövedékkel fogom másvilágra küldeni, különösen ha már az általam felvázolt beállításnak köszönhetően felváltva használom mondjuk a tűzgolyót és a mágikus lövedéket.

Fagycsillag

Fagycsillag részletezés

A csörömpölő hideg beállítását totálisan mellőztem, s nemcsak azért mert nem állt elégséges rendelkezésre álló tapasztalati pont, amelynek egyenlegére be tudtam volna állítani, hanem azért is mert próbaképpen beállítottam, azt kipróbáltam s ez a 3 másodperces többlet az égvilágon semmilyen előnyhöz nem juttatott engem az ellenfelekkel szemben. A tiszta értelem vonatkozásában lehet én valamit rosszul csináltam, vagy az én rendszeremmel bármi probléma volt nem tudom, de a tényállás az, hogy kipróbáltam többször is ezt a beállítást, mert a leírása alapján, alapvetően hasznosnak tartottam. Hiába használtam a fagycsillagot a tiszta értelem beállításával, semmilyen kábítóhatástól nem szabadított meg, amelyet ellenem alkalmaztak. Sőt azt tapasztaltam, hogy például amikor egy sárkányharcos messziről lekábít és rám ugrik, hiába alkalmaztam a fagycsillagot az égvilágon semmi hatása nem volt. Ezért erre sem kívántam pazarolni 3 talentumpontot. A fagycsillag, jégkorszak beállítása viszont szenzációsan jó, s ennek a robbanáskor bekövetkező 80 százalékos alapsebzésnek a hatását roppant mód érzékelem, legyen szó akár farmolásról, akár PvP küzdelemről. Nyilván ezt annak is köszönhetem, hogy mivel kifejezetten a PvP irányzat, talán utolsó sarja vagyok, az alapsebzésem viszonylag magas.

Jeges szél

Jeges szél részletes

A jégárulás beállítására sajnálatos módon részemről még nem került sor, mert a fontossági sorrendemben más precedenciát alkalmaztam, de mihelyst lehet befogom állítani mert 10 egység mana regenerálás nagyon jól jön, és sajnos ennek a körmágus kasztnak ez a mana az egyik gyenge pontja, kb. úgy mint a vadász karakternél a koncentráció képesség (bár arra nincs olyan jó elméleti / gyakorlati rálátásom, ez tény). A jeges szélt és a hirtelen fagybetörést beállítottam. Úgy tapasztaltam a jeges szél jól funkciónál, s ha nem is olyan nagy idő az a 2 mp. illetőleg PvP-n belül 1 mp. azért legalább elmondhatom róla, hogy működik ellentétben a fagycsillagon belüli tiszta értelemmel.  A hirtelen fagybetörés nagyon jó, mert az a 25 százalékos töltési idő redukálás sokkal hatékonyabbá tudja tenni a körmágus kasztot.

Megsemmisítés

Megsemmisítés részletezés

Magával a megsemmisítéssel kapcsolatosan, szöges ellentétben egyes játékosokkal, akik ezt úgy aposztrofálják, hogy Istenkirály”, azon a véleményen vagyok, hogy teljes mértékben nem kell száműzni, de olyan borzasztóan nagy jelentőséget sem kell tanúsítani neki. Úgy általában a megsemmisítés intenzitásának fokát, nagy mértékben redukálja az, hogy bizony ez egyenes vonalban előre terjed. Ebből következik, hogy a benne levő gigantikus energia, egy adott pontra, egyenesen előre tud tevékenyen hatni, nem pedig szétszórtan. Farmoláskor, kizárólag olyan területeken lehet hasznát venni, amely a karakter aktuális erőnlétéhez / tapasztalati szintjéhez képest, jóval alatta van. No, de ügye ott meg nem igazán érdemes farmolni 😀 A három rendelkezésre álló opció közül pontosan azért állítottam be a középsőt, nevén nevezvén Eszenciamegvonást, mert az 5 másodperccel csökkenti ennek az amúgy is hosszú időt igénylő megsemmisítésnek a használatát. Alacsony szinteken jól jön ha nem kell annyira sokat várni, nem mintha az 5 másodperc az megváltás lenne, s érték / hatás vonalon arányban lenne mindez a 3 talentumpont költséggel. A titokzatos mester és teljes megsemmisítés opciók beállításainak lehetőségével nem fogok élni sosem, ugyanis teljes mértékben hasztalan. Például fő boss-ok ellen, a teljes megsemmisítés használata, annyi mint halottnak az ébresztő csók.  Igazából PvP küzdelmeken belül, legyen az akár 1v1 vagy 3v3 ott sem igazán használható, maximum az olyan esetekben, amikor véletlenszerűen a rendszer olyan játékossal kapcsolja össze a karakterünket amit méltán nevezhetünk szánalmasnak, mert annyira gyenge hozzánk képest, hogy alapvetően esélyegyenlőtlen a küzdelem. Érthető, hogy mivel egyenes vonalban előre terjed, csak akkor fogjuk tudni eredményesen használni, ha a másik játékos totál gyenge és totál kezdő. Ilyen esetekben persze egy lövéssel ki lehet teríteni a másikat, de meglátásom szerint ez inkább porig alázás, mintsem egy érdekes küzdelem.

Gondolatirányítás

Gondolatirányítás részletezés

A helyzet az, hogy erről érdemben nem tudok nyilatkozni, csak az alapbeállításáról, amely ügye tapasztalati szinttől függetlenül adott. A többi opciót nem tudom használni, mert karakterem szintje még nincs ott, s habitusomnak köszönhetően még játékfejlesztői kényszerhatások ellenére sem lesz ott egy jó ideig 😛 Mindenesetre nagyon tetszik az a 8 másodperces idő, amely azzal tud eltelni, hogy ellenfél gondolatát és tetteit irányítsam, s arra kényszerítsem, hogy ezen idő alatt az én oldalamon szálljon harcba a többi ellenféllel. A legmókásabb az amikor kifejezetten gyenge területeken vagyok, s kiválasztok két pontosan ugyanolyan elemi ellenfelet, s az egyiken alkalmazom ezt a beállítást. Valami olyan vígjáték szokott belőle kerekedni, mint a Bud Spencer és Terence Hill által előadott Ördög jobb és bal keze történetében, amikor egymással hülyére pofoztatta a banditákat 😀 Természetesen alkalmazható nehezebb terepeken is, sőt stratégiailag kifejezetten ott javasolt. Ha van olyan boss, amelyre hatással van, merthogy a fő bossokra nincs hatással, ezt már most mondom, akkor célszerű használni, hiszen a boss ereje a többi egyéb ellenfélhez képest nagyobb, így hatékony segítség tud lenni 8 másodpercre. Kicsi boss-oknál, például Vaserdőben sikerrel alkalmazható.

Tűzgolyó

Tűzgolyó részletezés

Sok játékos társam bírált már érte, akiknek a szavára azért adok, de ettől függetlenül nem érdekel 😛 Na szóval arról van szó, hogy sok játékostársam arra agitál engem, hogy hagyjam a fenébe a tűzgolyót és térjek át a talentolás területén a villámlánc használatára, merthogy álláspontjuk szerint az sokkal, de sokkal hatékonyabb. Nos én ezzel úgy vagyok, hogy karakter irányzatának kérdése, hogy ez tényleg hasznos -e vagy sem. Mivel a villámlánc valóban hatékony szétszórtan, így farmolásnál ténylegesen érdemes lehet arra is beállítani a talentolást. De fontos, hogy a mondatomban “is”-t alkalmaztam. Tehát nekem is hasznos lehetne a farmoláskor, csakhogy én a PvP irányzatot képviselem, nem a PvE-t, azaz a játékidőm nagyobb része a hivatalos arénában zajlik, s úgy tűnt nekem, hogy PvP küzdelmek esetén ez a villámlánc nem valami hatékony. Úgy tudom, hogy prémiumos játékosoknak adatik meg az a lehetőség, hogy a talentumon egyszerre két beállítást is alkalmazzanak, s csupán egy klikk a trükk és máris beállítható, hogy farmolni szeretnénk kizárólag (PvE) vagy mondjuk arénázni (PvP). Nekem ilyen lehetőségem nincs, s mivel a játékidő nagy részében inkább a PvP foglal le, így a magam részéről a tűzgolyó beállítását részesítettem előnyben, a villámláncot meg ignoráltam.

Evidens, hogy a tűzimádat opciót beállítottam, jelen cikkemben kétszer is már kihangsúlyoztam, a körmágus kaszt esetén a mana mennyire fontos. A hatalmas tűzgolyó beállítás esetén én határozottan úgy látom, hogy a  15% sebzésnövekedés és a megkövetelt 3 talentumpontos ár az nagyon jó arányban van egymással. A piromániát egyenesen szenzációsnak tartom, igaz egy vérbeli PvP karakter szemszögéből, ahol ha nagy az alapsebzés akkor az a 90% ténylegesen brutális lehet.

Teleport

Teleport részletezés

A frissítő helyváltoztatásban és az utóhatásban látok fantáziát. Azért nem állítottam be, mert nincs elég tapasztalati talentumpontom még. Az Ellenvarázs viszont nálam teljes mértékben használhatatlan 🙁 Kipróbáltam többször is és nem működött. Amikor lekábítanak hiába próbálok én teleportálni az Istennek sem csinál semmit. Semmi reakció! Amíg ez a helyzet nem változik erre sem fogok pazarolni 3 tapasztalati talentumpontot.

Villámlánc

Villámlánc részletezés

A már előzetesen említett okok miatt a villámláncot ignoráltam. Ugyanakkor a gondolattal eljátszhatnék, hogy mi lenne ha prémiumos lennék és élhetnék a két különböző szempontok szerinti talentolás lehetőségével. Ha PvE irányzatra talentolnék akkor hasonlóan a mostani PvP talentoláshoz, ahogy a tűzgolyó esetében tettem, vélhetően itt is a villámlánc esetében mindhárom opció lehetőségével élnék.

Szingularitás

Szingularitás részletezés

A talentolást nagyon érdemes a védelem bontására beállítani, s gyakorlatilag ez irányzattól függetlenül (PvP vagy PvE) teljesen jól felhasználható. A szingularitás a körmágusok számára a játékban szintén egy olyan lehetőség, amely nagyon jó és érdemes mindhárom beállítás lehetőségével élni. Sajnos megfelelő pontmennyiség hiányában én egyelőre a számomra leghasznosabb lehetőségével éltem, de mihelyst lehetőségem lesz rá, a másik kettő opcióval is élni fogok!

Az egyenletesség hasznos, mert csökkenti a mana felhasználását, amely a körmágus kaszt gyenge pontja. Az eltorzított valóságot annak érdemes elsődleges prioritásba helyeznie, akinek tényleg magas az alapsebzése, mert azért 50% úgy vélem baráti, figyelembe véve még azt is, hogy 8 teljes másodpercig aktív a szingularitás. A szinkronizálásról teljes mértékben nem tudok nyilatkozni, csupán vélelmezem, hogy ezt is jó beállítani. A gyakorlatban ezt még nem próbáltam, s a leírásból meg nem derül ki egyértelműen, hogy a képességek aktív töltési idejét valójában mennyivel is redukálja. Mert azért léteznek a világon például elhanyagolható értékek is. Amit tudunk ezzel kapcsolatosan csupán annyi, hogy amíg aktív (tehát 8 másodperc) addig csökken a képességek aktív töltési ideje, de hogy milyen mértékben azt nem lehet tudni. Mivel az ára 5 talentumpont ezért gyakorlati tapasztalat nélkül pozitívan feltételezem, hogy ütős dolog lehet.

Fagyott gömb

Fagyott gömb részletezés

Ennek az elemzését ki kell, hogy hagyjam érdemben nem tudok nyilatkozni róla, semmilyen formában, még nem vagyok azon a tapasztalati szinten, hogy használhassam, s még az alaphasználat is 45. szinthez van kötve. A képernyőfelvételt azért beraktam, egy 45-ös vagy feletti el elmélkedhet róla, az én szellemi irányításomtól függetlenül is 😛

Jéglövedékek

Jéglövedékek részletezés

Én úgy gondolom, hogy talán inkább sebzéserőben gyengébb körmágusoknak lehet hasznos ez a képesség. Lehet sok játékosnak bejön, hogy le tudja lassítani az ellenfelét, de becsapódáskor az alapsebzés 30%-a nem valami sok és én nem találtam ezt olyan hatékonynak. Elképzelhető, ha valaki sikeresen tud villámcsapásra talentolni akkor számára jól jöhet a jéglövedék valamelyik beállítása. A villámcsapásban pontosan az a nehéz, hogy de ki az a hülye, aki nem ugrik ki belőle és sakkozik míg a másik próbálja alkalmazni a villámcsapást 😛 De ezért mondom, hogy ezzel a jéglövedékkel sikerrel lehet a kettőt kombinálni. PvP -n 2 másodperc sokat számíthat, így a jeges fagyás mindenképpen egy hasznos lehetőség. Az ordító hidegre nem javaslom a talentumpont pazarlást, alapsebzés 15 százaléka, egy vicc kategória. A szinergia alkalmazásában szintén túl sok lehetőséget nem látok 1 másodperces töltési idő redukálás az semmi.

Villámcsapás

Villámcsapás részletezés

Elől járóban annyit, hogy PvP-n még nem akadtam össze olyannal aki ezt a villámcsapást sikerrel tudta volna velem szemben alkalmazni. Eddig sok nagy menőnél a villámcsapás felhasználhatóságának kimerítését abban tapasztaltam, hogy egyes eventek ideje alatt a megakasztott fő boss-t ezzel ölték meg. Pl. láttam egy szánalmas csapatot amely annak idején az Esszenciák Sivataga Event során a Red Boss-t kb. 40 perces szenvedés után ezzel a bizonyos villámcsapással ölte meg 😀 De ha már valaki használja, érdemes mindhármat beállítani mert a villámárulás élesítésével 10 manát spórolunk, a felgyorsított kisülés szintén jó, mert 33% az jelentős a becsapódási idő csökkentésében. A sokktöltés kicsit lutri szerintem 😛

Őr

Őr részletezés

A körmágus kaszt számára az őr az egyik legjobb segítőtárs. Sok mindenre használható. 10 másodpercen keresztül lövéseket ad le az ellenfélre, s az Őr pontosan tudja, hogy az ellenfelek hol vannak, még akkor is ha esetleg az számunkra nem látható helyen vannak, tehát harc közben nagyon jó kis Júdás tud lenni. Megvan az a képessége, hogy az ellenfelek figyelmét magára vonja, így amíg az ellenfelek az őrrel vannak elfoglalva addig a körmágus szépen távolról tudja lőni, aprítani azokat. Maga az őr és a karakter nagyon jó szinkronizációban van, például az életerő területén. Minél nagyobb életerő áll a karakter rendelkezésére, annál nagyobb lesz az Őr életereje is. Sajnos azért ez a nagy figyelem magára terelés, fő boss-oknál nem működik!

A hűséges őr, hatalmas őr, és lángok őre beállításait egyaránt javaslom. Itt ne spóroljunk a talentumpontokkal ha lehet, mert nagyon meghálálja. Legjobb ha az őr nem kerül a manába 🙂 Fontos az őr ellenálló képessége, ez nem képezhet vitaalapot. Sokkal hatásosabb az őr ha képes tűzgolyókat kilőne, mert megégeti a körülötte levő ellenfeleket, amelyek ezáltal további sebzéseket szenvednek el. S azt se felejtsük el, hogy az alapsebzés 100% -át okozza az őr, fizikai sebzésként.

Meteor

Meteor részletezés

Ez a Meteor nekem egy nagy SciFi. Nagyon impozáns értékei vannak, hatását mégsem látom, max. gyenge területeken. Például ha q1, q2 vagy q3 köztes világokban farmolok ennek a meteornak abszolút nem vettem még hasznát sose. Hiába írja, hogy 3,5 méteres körön belül az alapsebzésem 400% -át adja, amely tényleg szép érték, de alkalmazása esetén az ellenfelek ÉLETERŐ értékéből szinte semmit nem szed le, szóval nem olyan hatékony mintha akárcsak háromszor használnám mondjuk a tűzgolyót. Egyszerűen nem értem miért van így, de valamit biztos én csinálok rosszul, ezért ezt a meteort még folyamatosan tanulmányozni fogom, különböző kombinációkat kipróbálva. Mentségére legyen mondva ha az Égő Pokol beállítást alkalmazom akkor valamelyest hatékonyabb. A 100 manás alapára, viszont elég durva.

Nos az új talentum rendszer tapasztalati részének végére értem a körmágus nézőpontján keresztül. A következő két cikkben még kívánom prezentálni a tudást és a dicsőséget is, illetve majd megpróbálom közreadni az eddig kialakult véleményem, úgy komplexen az egészről. Igazat megvallva számomra egy blogcikknél nagyon gusztustalan amikor már annyira hosszú, hogy szinte a végtelenségig kell az oldalt lefele görgetni. Épp ezért ebben a posztomban már nem kívánok helyet biztosítani a tudás és a dicsőség, valamint az összefoglaló részletezésének. Ugyanakkor a következő két cikkben kényelmesen el fog férni minden, hiszen a tapasztalati talentum a legösszetettebb, itt vannak a legtöbb képességek. Biztos vagyok  benne, hogy a fejlesztők a talentum rendszeren még további fejlesztéseket fognak végrehajtani, hiszen szembetűnő az a tény, hogy  az 50. tapasztalati szinthez köthető képességeket még nem vezettek be. De azért ha megnézzük a képernyőfelvételt, akkor ott a jobb alsó sarokban pont mintha annak lenne helye 😛

2 thoughts on “Segítség körmágusoknak az új talentum rendszerhez

  1. Visszajelzés: Segítség körmágusoknak az új talentum rendszerhez II. – Bajkó Tamás – Drakensang

  2. Visszajelzés: Segítség körmágusoknak az új talentum rendszerhez II. |

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..