Rúnák eltávolítása (release 163_13)

2016. április 6-án örömteljes napra virradhattunk. Végre bevezetésre került a rúnák eltávolításának opcionális lehetősége, amelyet ezentúl minden városban a már jól megszokott NPC-nél (kovács) igénybe vehetünk. Természetesen az ötletet kultiválom, hiszen valljuk be őszintén, de a megvalósítása félig meddig az én ötletem alapját képezte. Ez már a második olyan, fejlesztők által tanúsított ominózus eset, amikor is azt kell elkönyvelnem, hogy igenis megéri ezt a játékkal kapcsolatos naplót vezetnem, és értékes ötleteimet közkinccsé tennem.

Nem azt mondom, hogy minden egyes ötletemet kivitelezik a fejlesztők, de azért az bizonyosságot nyert, hogy a nagyon jó ötletekre igenis odafigyelnek. A jövőre nézve is, több értelmét tartom hát, eme blog cikkein keresztül véleményezéseimet köre adni, mint mondjuk a különböző hivatalos fórumokon. Régebben az egyik eventet veséztem ki (esszenciák sivataga) és tettem egy nagyon is jogos észrevételezést, hogy az akkor még slágernek számító Red Boss-ból, bizony annyi csizma esik ki, hogy méltán elnevezhetnék róla akár Al Bundy cipőboltját is. Akkori cikkem, amely egész pontosan Eszenciák sivataga event 2015 – Shanri-La címet viselte, nem talált süket fülekre.

Rúnák eltávolítása



A második ominózus eset, amely a jövőre nézvén mindannyiunkban tarthatja a lelket, s a játékfejlesztőkbe vetett hitünket, az pedig Memoárom jelenleg tizenegy pontból áll a DSO világával kapcsolatban című írásom alapján említhető meg, amely memoárom harmadik pontjában megemlítettem a rúna kinyerése lehetőségének játékba történő bevezetését. Természetesen a fejlesztők azért némileg felülbírálták az ötletet, de elmondható, hogy a kívánalom 90%-át azért teljesítették. Cikkem harmadik pontjában ugyanis kitértem arra, hogy milyen jó lenne egy rúna kinyerési opció, amely segítségével ha egy tárgytól megakarunk válni, de magas amúgy az önálló aranyértéke is, akkor az akkori helyzetnek megfelelően vagy eladtuk, de akkor a benne levő sok sok rúna — munka — kárba veszett, vagy pedig ha olvasztottuk akkor meg az aranyérték veszett oda. Részben ez volt az egyik ötlet, amely arra inspirált engem, hogy mindezt a publikum elé tárjam, részben pedig azért mert hát ez a játék a felszínes megítéléstől elrugaszkodván azért nemcsak a csihi-puhi kategóriájába tartozik, hanem kőkemény stratégia, maximum ezt sokan nem látják. A stratégiai érvelésem pedig az volt, hogy a játék során mindenki hozhat olyan döntést, hogy X mennyiségű rúnát rááldoz egy adott tárgy fejlesztésére, de aztán menet közben, nyilván szívesen változtatna a stratégiáján és például a rendelkezésre álló rúna (erőforrás) más szempontok szerinti, arányos leosztása mellett döntene. A rúna kinyerési lehetőség ügy, e területen is segített volna. Úgy tűnik egy negyedévvel kevesebb mint egy esztendő során, be is vezették ezt az opciót, s hivatalosan Rúnák eltávolítása nevet társították a funkcióhoz.

Tényleg azt kell, hogy mondjam, hogy majdnem 100%-ig Áment mondtak az ötletemre. Annyi különbség van csak, hogy eredetileg én úgy gondoltam, hogy bármilyen arany alapján értékesebb tárgyból, amelyben van rúna, lehessen kivonni a rúnát, majd utána eladni. Ezzel szemben a fejlesztők, megjegyzem teljesen jogosan, ezt felül bírálták és arra az álláspontra jutottak, hogy a tárgyakból csak azt a rúna mennyiséget lehessen kivonni, amelyet a játékos a munkája révén abba bele ölt. Ha jobban végig gondoljuk, ez is azért teljesen jó, hiszen így is az ötletem két alapelve, amelyet fentiekben írtam, rúna visszanyerési, de ugyanakkor eladhatósági lehetőség, és a rúna újra osztási lehetősége a release 163_13 alapján manifesztálódott. A fejlesztői intelligencia eklatáns példáját láthattuk ismét csak!

A rúna eltávolítása ugyan egy kis pénzbe kerül, de elhanyagolható tényező az a ráfordítás, amennyi hasznot lehet termelni a funkció használatával.

Örömmel számolhatok be arról is, hogy rám jellemzően, ugyan nagyon ritkán publikálok egy – egy cikket, de ennek ellenére a tendencia mégis az, hogy annál többen olvassák soraimat. Ez megmutatkozik a statisztikában is, illetve kedves keresőóriásunk értékítéletében is visszatükröződik, amelyet a nép naturális visszajelzése alapján állít be: “Drakensang” -ra a játék hivatalos oldala után, csak második ez a blog, na 😀 Nem titkolom, hogy ezt a cikkem félig azért marketing célzatból is publikálom, s nektek Kedves Olvasóknak szeretném bizonyítani, hogy igenis megéri a cikkeimet, tartalmaimat a kibertér különböző szféráiban terjeszteni, mert a köztudatba préselése ennek a blognak, hosszabb távon meghozza a maga köz javára fordítható gyümölcsét. A statisztikákból már jól látom azt is, hogy hétvégék közeledtével, a blog nézettsége hatványozottan nő. Mondjuk ez logikus is, hiszen az ember egy online szerepjátékkal a szabadidejének egy kicsiny szegletében szeret / tud játszani. Rengeteg inspirációt tudok ahhoz nyújtani, hogy eldönthesd, hogy is SEGÍTESZ a terjesztésben :P, s most hogy már tudjuk, a hétvégék alapvetően intenzívebbek, ezért a leghatásosabb az, ha különösen szociális hálózatokon keresztül (például Facebook) a hétvégék során végzel cikkeimen egy – egy megosztást, vagy bármi egyebet. A megosztások mindenképpen hasznosak, hiszen segíthetsz eme cselekedeteddel abban is, hogy a játék úgynevezett vérfrissítését biztosítsd. Ne felejtsd el, hogy ismerőseid körében, ha véleményről van szó, Te inkább etalon vagy, mint én. Ha ügyes vagy, akkor pszichológiai értelemben akár véleményvezér is lehetsz, s ha azzá válsz, akkor még értékesebb terjesztője lehetsz publikációimnak. Nem hiszed?! Próbáld ki! 😀

2016. február hónapja óta, nagyon sokan írtatok nekem. Kérdéseket tettetek fel, a szokásos kérdezz / felelek oldalamon, s heves reakciók közepette nyúztatok, hogy február óta miért nem írok semmit sem? Nem akarlak sem megbántani, sem elkeseríteni benneteket, de most sem, a nyúzásotok eredményeként teszem közzé ezt a publikációt, hanem egészen egyszerűen azért, mert arra a lényeges pontra akartam fókuszáltatni figyelmeteket, amelyet a fentiekben ecseteltem 🙂 Ha megfigyelitek a publikációs habitusomat azért láthatjátok, hogy fordult már elő olyan, hogy bizony egy teljes hónap is kimaradt. Azt hiszem, nem dőlt össze a világ 😉

Ugyan még nincs kész, de azért drága Lady Szabrinámnak megelőlegezem — pozitív vélelemből fakadóan — azt, hogy a jövőben felkerül a Release 163 -as lényeges fejlesztések összefoglalója is, ezért a LINKET már most ide biggyesztem, s biztos vagyok benne, ahogy a Release 162-vel kapcsolatosan is, úgy a Release 163 esetében úgyszintén, értékes információbányára fogtok bukkanni 😉

Most, hogy tényállásként beállt az a fejlesztés, amit régebben megálmodtam, természetesen a játékkal kapcsolatos stratégiám én is alaposan átfogom gondolni, s remélhetőleg előbb utóbb dűlőre jutok, hogy a rendelkezésre álló rúnáim milyen arányban, milyen szisztéma alapján fogom a tárgyaimban szétosztani. Természetesen ötletekkel bombázhattok, hiszen soha egy szóval nem mondtam, hogy amit én kigondolok az a lehető legjobb döntés. Rég adtam körképet arról, hogy karakterem merre is jár, hát jelenleg az alábbi képnek megfelelő a helyzet.

btamas-eszkoztar

Az továbbra is érzékelhető, hogy a tárgyak szinte majdnem mindegyike valamilyen egyedi forrásból származik. Ennek alapján érdemes megítélni mindig a tárgyak fejlesztésével kapcsolatos ütemet. A PvP karakterekre — legalábbis utolsó hírmondóikra — azért jellemző, hogy a tárgyaik a tapasztalati szintjük felett van. E tekintetben, s ebben a tapasztalati szint sávban, azért olyan rosszul nem haladok. Ezen a szinten már egy – egy egyedi tárgy szint ugratása, elég sok rúnát kajál meg.

Az összes rúnám, ha úgy tetszik erőforrásom, amellyel gazdálkodhatok, s amelyek stratégiai elosztásáról fogok dönteni ez elkövetkezendő napokban: 7,779,893 Soknak tűnik, de hidd el nem az! Akadhatnak játékosok akik ennél jóval több erőforrással is rendelkeznek. A kérdés mostantól csupán az, ki, hogy milyen elv alapján osztja azt le 😛

Az előző release-ben (162-es) a prémium lehetőségekkel kapcsolatosan is sok minden változott, ezért fogok majd cikkezni arról is, amelyet előre is remélem, hogy haszonnal alkalmaztok majd.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..