Memoárom jelenleg tizenegy pontból áll a DSO világával kapcsolatban

Rögtön értelmet is adnék, azaz életet lehelnék az újonnan létrehozott témakategóriámnak, amelyhez nagy reményeket fűzök, s ami a fejlesztési tippek és ötletek címet viseli. Úgy vélem egy blog, kiválóan alkalmas lehet arra, hogy akár egy játékkal kapcsolatos emlékiratokat is publikáljon rajta az ember. Bárki aki játszik a DSO világában, valamilyen szinten virtuális életének egy része, így én úgy gondolom, hogy a játékkal kapcsolatosan méltán nevezhetem memoáromnak mindazon összeállításokat, amelyekből eme virtuális lét során lehet tanulni.

kritikai-gondolkodas-javito-szandeku-otleteles

Valóban jó szokásaim egyikéhez tartozik, hogy kedvenc gyors és egyszerű szövegszerkesztőm állapotáról az operációs rendszeremen belül, rezidensen gondoskodtam. Azaz akár játék közben, ha bármilyen gondolatot felakarok jegyezni, csupán egy billentyűt kell megnyomnom és már fel is tudom jegyezni gondolataim.

Eme gondolatokból csemegéztem most ki legalább tizenegy pontot, ami alkalmas lehet ennek a témakategóriának a debütálására! Számításom szerint a témakategória attól lesz érdekes, hogy a jövőben nem csak a saját elképzeléseim, hanem mások játékkal kapcsolatos véleményeit, ha úgy tetszik memoárjait is szívesen lecikkezem.



Hol is tart az én memoárom?!

224_big

Amiből tanulni lehet, s a fejlesztőknek is jól jöhet, s ez utóbbi nem szarkasztikus célzat volt!

I. Farmolás közben a tárgyakat, túlságosan szenzitív módon veszi fel a karakter. A statisztika pedig azt mutatja, hogy a drop-ok jelentős része, vagy sima tárgy, illetve jó tárgy. Mágikus és attól felfele ritkábban szokott esni, tehát a logika azt diktálja, hogy felesleges az eszköztárat tele szemetelni a játékos számára, hiszen ezeket a tárgyakat még eladni sem érdemes…

II. A farmolás egyik problémája, hogy a drop-ok esetén a rendszer valahogy az eszenciákat nem tudja elkülöníteni a tárgyaktól 🙁 Gondolok itt arra, főleg PvP karaktereknek lenne hasznos az elkülönítés, akik szeretnek náluk 6 szinttel nagyobb társakkal egy csoportban farmolni. A tárgyak szempontjából a kis karaktereknek ez kifizetődő buli, hiszen ha a tárgy a csoporton belüli legnagyobb tapasztalattal rendelkező játékos szintjének megfelelően esik, az nyilván a kis karinak jelentősebb rúna bevételt jelent. Mondjuk M2 pályán egy legis cucc 45. szinten 6,000 rúna, ami egy 30-as szintű játékosnak fincsi. De az eszenciák történetét el kellene a drop-on belül különíteni, s az adott játékos szintjéhez kellene igazítani.  Azért lenne fontos, mert így az eszencia dropok, főleg azután, hogy a régebbi release változatokhoz képest már megszüntették az eszenciák eladhatóságát, ha azok a játékos számára nem használhatók, akkor teljesen feleslegesek, s még hab a tortán, hogy az eszenciák felvétele farmolás közben, legalább olyan szenzitív módon történik mint az arany felvétele! De nem ha nem tudom használni / eladni, akkor ügye szemét kategória, nem?! De kényelmetlen mindig kidobálni őket, s érdemes gondolni azokra a játékosokra is akik nem rendelkeznek, olyan marha nagy trezor helyekkel!

III. Érdemes lenne bevezetni annak a lehetőségét, hogy egy tárgyból úgy kivonni a rúnát, hogy nemcsak a szokványos olvasztási eljárással. Az olvasztási eljárás eredményeképpen ugyanis a tárgy elveszik 🙁 Két okból is hasznos lenne bevezetni egy olvasztásmentes rúnakinyerő funkciót. Az egyik ok az, hogy lehet a tárgy alapból értékes, érhet akár több aranyat is, s akkor kézenfekvő lenne a rúna kinyerése után eladni. De a másik ok stratégiailag talán még ennél is jelentősebb. Csak amikor már kialakultak a tárgyak, esetlegesen szettek az eszköztárban, akkor mérhető fel csak úgy igazán, hogy a rendelkezésre álló rúnákat, miképpen is lehetne a legprofesszionálisabban elosztani. Tehát lehet egy adott tárgyat felfejlesztettünk, de később szeretnénk meggondolni magunkat, s a benne levő rúna egy bizonyos százalékát inkább átcsoportosítani egy másik, számunkra hasznosabb tárgyba akár a szetten belül vagy kívül. A játék jelenlegi körülményei és lehetőségei között, ezt nem tehetjük meg!

IV. Hasznos dolog, hogy van egy barátlista a játékban ami böngészhető. De ügye barátok és barátok között is akadnak különbségek. Elképzelhető, hogy a játékban valaki, valamiért nagyon fontos nekünk, s rögtön szeretnénk értesülni arról ha online van a játékban. A régi chat-es (IRC) időszakokban volt úgynevezett notifier script”, aminek a segítségével a chat szerver rögtön figyelmeztetett bennünket ha a szerverre bejelentkezett a  számunkra fontos alany. Hasonló notifier megoldás jó lenne a DSO-ra is, mert ha várunk valakit, azért 5 percenként a barátlistát elég fárasztó dolog átbogarászni!

V. A teleportálás képessége ne vegye már le a karaktert a lóról, járműről, stb.

VI, A fejlesztőknek a játékhoz tartozó kliensen is egy kicsit farigcsálniuk kellene, s lehetővé kellene tenni a bónuszkódok kliensen keresztül történő kényelmes aktiválását is, mert a játékosok szemszögéből akik klienst használnak, ez így ebben a formában elég kényelmetlen!

VII. Nagyon idegesítő, hogy a fejlesztők még mindig nem találtak gyógyírt arra vonatkozólag, hogy ha például valaki egyik helyiségből a másikba átmegy, vagy épp pvp-re kap behívót, s abban a pillanatban jön egy csoportra felkérés akkor az szépen el is tűnik s ez ellen az égvilágon semmit sem lehet tenni felhasználói oldalról :((( Lehet a csoportkérést épp a barátunk küldte felénk akivel 2 perccel ezelőtt beszéltünk, hogy küldj már meghívót aztán menjünk M2-re, de mivel közben épp PvP-ztél lehet a meghívót a cimbi akkor küldte, mikor épp befejezted a PvP meccset s a rendszer küld vissza a városba, s ilyenkor a csoport kérés 1 mp-re villan fel, majd el is tűnik mindörökre! Na ekkor lehet gondolkodni, hogy csak SPAM hívás volt-e, avagy tényleg a cimbi küldte?! Kicsit égő rákérdezni nem?!

VIII. Teljesen jó, hogy az egyik release változással bevezették anno azt, hogy a csoportok között lehessen keresni. Ez valóban hasznos mert láthatjuk mely csoportok vannak Dúria azon területein ahol épp nekünk is feladatunk lenne, amit esetleg csoportban szívesebben csinálnánk mint egyedül. De ezzel a lendülettel egy ilyet a klánok számára is létrehozhatnának. Az egy fantörpikus dolog, hogy a hivatalos DSO fórumnak van olyan szeglete, ahol lehet propagálni a klánokat, de a játékosok nagy része úgysem fórumozik és fellendítené SZVSZ a klánok népességét ha a csoportokra való kereshetőség mellett bevezetnék ezt a klánra való kereshetőség funkcióját is! Még körképre is kiváló lenne, hiszen napokig egy adott klán online aktivitását nyomon tudnánk követni 😉

IX. Megszüntethetnék már tényleg azt az idegesítő hibát amit például magiknál a szingularitásnál lehet tapasztalni néha. Sokszor megesik, hogy meghívjuk a szingularitást, de az egvilágon nem jelenik meg semmi a képernyőn, ugyanakkor a 30 másodperces újratöltési idő (várakozás míg ismét használni tudjuk) újra kezdődik 🙁

X. PvP harcok során az arénában továbbra is nagy probléma, hogy a funkciógombok a húzd és ejtsd módszer miatt kiesnek a helyükről. Érdekes, hogy a fejlesztők ebben az irányban semmit sem tettek, pedig azzal együtt orvoslást találhattak volna erre is, amikor bevezették a gombsor kibővítését, a ló vagy bármilyen lassú / gyors állat vagy szerkezet elhelyezésének lehetőségével. Megjegyzendő, hogy a DSO hivatalos  magyar fórumának adminisztrátorai is továbbították már ezt az irányú kérelmet a tisztelt fejlesztők felé, akik az újuk hegyét sem mozdították a témában. A DSO eredeti Facebook oldalán én megemlítettem nekik ismét csak ezt a kellemetlen jelenséget, viszont a legújabb Twitch-t sajnos még mindig  nem tudtam megnézni, így vak vagyok azon a téren, hogy megválaszolták-e a kérdésem vagy sem. A tippem persze, hogy nem 😉

XI. Nagyon hasznos lenne és a céltudatos farmolók tevékenységét megkönnyítené, ha a dropok-ról még azok földről való felvételük előtt látszódhatna, nem csak a neve, hogy milyen tárgy, hanem annak rúna és eladási értéke is. Ha valaki olyan  feladatokra hajt ahol például sok aranyat kell összegyűjteni, mint amilyen mondjuk az 1K kabát, akkor annak jól jöhetne ez az infó és feleslegesen sok szeméttel nem tömné meg az inventory-t. De PvP-seknek is jó lenne, akik rúnából húzzák fel a  cuccokat farmolások útján.

S hol jár a Te memoárod?!

innovation-brainstorming-wordle-creativity

[contact-form][contact-field label=’Karakterem neve’ type=’name’ required=’1’/][contact-field label=’Kasztom’ type=’text’ required=’1’/][contact-field label=’Szerverem’ type=’text’ required=’1’/][contact-field label=’Kedves Btamás, javítási / fejlesztési javaslataid kiegészíteném saját ötleteimmel!’ type=’textarea’ required=’1’/][/contact-form]

Ha a fenti űrlapot kitöltöd akkor értékes ötleteidet elfogod tudni juttatni számomra. Ne legyél persze olyan naiv, hogy azt hidd, ezekből az ötletekből a Bigpoint bármit is megfog valósítani! Az, hogy a játék mögött álló fejlesztő monstrum, az erőforrásait éppenséggel miként osztja szét, s mire fókuszál nagyobb százalékokkal, azt valójában a Nagy Számok Törvénye dönti el. Tudod, ha 10,000,000 ember jelzi igényét, hogy például a Cheeseburger az legyen csípős, akkor csípős lesz, de ha csak 20 ember, akkor nyilván nem oszt nem szoroz.

Őszintén remélem az idő előrehaladtával sokan kifogják tölteni, akár a régi motorosok közül akik már X éve koptatják a DSO bitjeit, de talán az újaknak is lehet némi frappáns ötletük, amelyekből a jövőben igenis érdemes lesz cikkezni. Nyilván azt nem tudom megígérni, hogy minden ötletből egy nagyszerű cikk lesz, s hát hogy tevékenységem során milyen ötleteket adoptálok cikkeimbe, s melyeket nem, az részemről teljes mértékben szubjektív, s ennek tényállását el kell, hogy fogadd.

Hidd el érdemes kitölteni! Bármi is lesz ötleted sorsa, van egy mondás, miszerint az ember az életben semmit sem csinál feleslegesen 😀 Gondolj csak bele! A DSO hivatalos fórumához képest, itt legalább kreativitásod és ötleted szabadon kibontakoztathatod.

realm-of-fantazyPéldául nekem régen, volt egy nagyszerű fantáziám, hogy mi lenne ha a kincsőrző kobold, tudod Levander, az nem csak a tárgyak eltárolására lenne jó, hanem mondjuk amolyan bankárként is jelen lenne a rendszerbe, s az összefarmolt andermantjaim az Ő kezelésére bízhatnám, hogy utalja ki például ideiglenesen más játékosoknak, akiktől persze aztán visszavételezné számomra mint befektető számára, kamattal terhelten 😉 Nyilvánvaló eme zseniális ötlet nem a becsületkassza alapján működhetett volna, hanem Levander féle inkasszós eljárással 🙂 Azaz a lejárt határidő után, nevezzük akár futamidőnek, a kintlevőséggel rendelkező játékos éppen aktuális andermant egyenlegéből szépen vonogatná az adósságot 🙂 Persze előfordulhatna olyan játékos is aki egy idő után miután szépen elverte a neki kiutalt andermantot az életbe többé mondjuk DSO felé se néz, vagy sose farmol, semmi olyan aktivitást nem csinál, amiből például andermantja keletkezhetne. Nos igen, ötletem alapján ilyenek is előfordulhattak volna, no de KOCKÁZAT nélkül nincs igazi HASZON szokták mondani 🙂

One thought on “Memoárom jelenleg tizenegy pontból áll a DSO világával kapcsolatban

  1. Az egyik játékostól a Facebook-on, memoárom VI. pontjával kapcsolatosan kaptam egy teljesen pozitív visszajelzést. Grafikát is küldött, amit mostani hozzászólásomban, a cikkem kiegészítéseként leközlök, mert szerintem informatív. A lényeg, hogy bizony már a kliens program is biztosítja a bónuszkódok beváltásának lehetőségét, csupán kliens alatt a rendszer mint utalványkódokra hivatkozik.

    Bónuszkód beváltása, kényelmesen kliensből ;)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..