Kingshill rajtaütés – invázió

2014. március 3. és 2014. március 9. között ismét egy nagyobb event – esemény késztette a kihívások teljesítésére Dúria hőseit. Régebben már volt egy esemény, amely a Werian menedékének megmentéséről szólt. Járt a szóbeszéd, hogy egyszer ezek a fenevadak, felfogják dúlni Kingshill békés városát, fenyegetve mindent és mindenkit, különösen a védtelen, harcban talán annyira nem is járatos polgárokat.

A Drakensang fejlesztői csapata úgy harangozta be ezt a szóban forgó eseményt, hogy akár a hős harcosok egyedül is tudják teljesíteni a kihívásokat, és pusztán érdekességként volt megemlítve, hogy csapatszinten a kigondolt stratégiát sokkal jobb koncentrációval lehet véghez vinni. Az esemény lényege amit a címe is sejtetett, hogy Kingshill városi területét kellett a hordáktól megvédeni épp rajtaütéskor. Ahhoz, hogy a harcos be tudjon lépni erre a bizonyos területre szüksége volt a Pontosság tekercsére. Ez a tekercs az eszköztárban megjelent mindazoknak akik megszerezték és a szokott módon egér jobb kikkel lehetett az event – esemény területére belépni vele.




prophet

Ehhez a bizonyos tekercshez Kingshillben Prophetnél – Látónál lehetett hozzá jutni az Épp időben nevű feladat felvételével. Eltéveszthetetlen, hiszen a Látónál csak ezt az egy feladatot lehetett felvenni.

epp-idoben

A jutalom, tehát a Pontosság tekercsének megszerzéséhez 100 harci trófeát kellett összegyűjteni. Minden esemény alapkritériuma, hogy ezeket olyan területeken lehet megszerezni amelyeken a karakterszintünknél legfeljebb 5 szinttel kisebb szörnyek vannak. Értelemszerűen ez azért van így mert részben, hogy mégis azért kihívás legyen az előírt tárgy / jelen esetben harci trófea / beszerzésében, részben pedig, hogy menjen csak az a bizonyos fránya tapasztalati pont a játékosra 🙂 Sok cikkben említettem már, hogy az esztelen tapasztalatszerzés nem jó stratégia, ugyanakkor eme játék alapfilozófiája, hogy költsék a játékosok a pénzüket a fegyver fejlesztésekre. Éppen ezért minden eseménybe, megfelelően átgondolt stratégiával érdemes belefogni, s ha már belefogunk és egy kicsit feláldoztunk elveinkből és teret engedtünk a TP folyásnak, akkor legalább fizetődjön ki számunkra és vigyük is végig a meghirdetett eseményt.

Az eseményben előre lehetett szépen haladni az úgynevezett bátorságjelvények begyűjtésével. Ahhoz, hogy Dúria hőse megszerezhesse az esemény fő jutalmát  3800 bátorságjelvényt kellett megszereznie.

event-haladas-btamas

Amikor a harcos a 100 harci trófeával kiváltott Pontosság tekercsével bejutott Kingshill – invázió, rajtaütés területére akkor előre sosem tudta, hogy az esemény melyik verziója is fogadja őt. Két módban működött a rajtaütés területe. Az egyik mód a valóságos rajtaütés volt, amikor az esemény területére való belépéskor már rögtön láthattuk a garázdálkodó hordákat, s ebben a verzióban az volt a feladat, hogy tisztítsuk meg szépen a várost ezektől a békét megbontó nemkívánatos elemektől. Őszintén megmondom nagy mázli kellett ahhoz, hogy valaki épp az esemény eme verziójába csöppenjen bele. Számszakilag kifejezve az esély a másik verzióhoz képest – amiről még írok – 25% volt. Az esély mértéke erre a verzióra azért volt nagyon csekély, mert noha a szörnyek a játékos karakterszintjének megfelelőek voltak, de mégis a többi eseményhez viszonyítottan is elég könnyen el lehetett bánni velük. S ilyenkor amikor a rajtaütés területén gyilkoltuk a szörnyeket, csakúgy potyogtak belőlük a bátorságjelvények, amelyekkel szépen lehetett előre haladni az eseményben. Kettő vagy három jelentősebb fő boss volt az esemény során. Ebből az egyik egy boszorkány volt, a másik jelentősebb, nehezebben megölhető az Heredur volt. A boss-ok többsége 10x bátorságjelvényt adott, míg Heredur megölése 20x bátorságjelvényt jelentett.

Tényleg elég nagy mázlifaktor kellett ahhoz, hogy valaki ebbe a bizonyos 25% esélybe csöppenjen bele, amit egyébként hivatalos nevén “Kingshill végveszélyben” hívunk.  Itt valóban egy játékos is az egész pályát ki tudta takarítani. A baj csak az volt vele, hogy 250300 bátorságjelvénynél többet egy – egy ilyen akcióval nem lehetett szerezni!

Eme esemény, tervezők általi lényegi része viszont a Kingshill rajtaütés területének második verziójában testesült meg, amely pályára való érkezés a Pontosság tekercsével 75%-os esélyt jelentett. Ennek a verziónak a hivatalos neve “Kingshillért!” elnevezést kapta, s teljesen logikus, hogy miért. Itt még nem uralkodtak el a hordák a városon, hanem itt a hordák eluralkodását meglehetett előzni a város jeles polgárainak megvédésével. Úgy igazából ez volt az event lényege, s itt lehetett a küldetések teljesítésével a legtöbb bátorságjelvényt begyűjteni. Viszont ez már tényleg egy izmos, jó struktúrájú csapatmunkát igényelt. Akkor tudtad sikerrel a várospolgárokat megvédeni, hogyha 4 másik veled azonos tapasztalati szinten levő játékosokkal sikerült csoportot alkotnod.

A küldetésekkel egybekapcsoltan ezeket a díszpintyeket kellett megvédeni, akiket Kingshill városában már elég jól megismerhettünk:  Captain Gregory Winbold – Gregory Winbold kapitány, Father Fidelis – Fidelis Atya, Chancellor Brett Aylwin – Brett Aylwin kancellár és Robert Rampage.

Nem véletlenül használtam a díszpinty kifejezést. Olyan atomlámák voltak, és az életerejük annyira gyenge volt, hogy kardjukkal ha fényévente egyszer le is sújtottak valamelyik támadójukra, azzal is ellenfelüket max. csak simogatták. Tehát olyanok voltak, mint az álló bálám szamarai akik hagyják, hogy agyba-főbe verjék őket. Ha viszont a támadó szörnyek megölték őket, azaz nem tudott a csapat az összes támadási hullámon átjutni, akkor ugyan elölről kezdhették  a küldetést, korlátlan számban de a bátorságjelvényekhez nem tudtak hozzájutni 😉 A támadó szörnyek szintje, mindig a legerősebb játékos szintjének megfelelően állt be. Tehát a legjobb stratégia a csoportok kialakításánál az volt, ha 5 játékos ugyanazon a szinten volt.

Az esemény ideje alatt a napi bejelentkezéseknél kapott ajándékok között bekerültek az eszköztárakba olyan tárgyak is, amelyek segítségével a Kingshill rajtaütés területén a különböző helyeken levő zászlókhoz / lobogókhoz harci segítőket lehetett megidézni. Ez egy pici segítség volt a polgárok megvédésének projektjében!

A Kingshill rajtaütés esemény során az egyik feladattal meg lehetett nyerni Fidelis Atya felszerelését is. Az egyik szörnyfajtából 1500 -at kellett megölni, s még ki voltak jelölve feltételül a boss -ok is, Ernest Remin -nél lehetett a teljesített feladatot leadni, aki Kingshill bejáratánál álldogál. Én végig vittem ezt a küldetést is és bekerült az eszköztáramba Fidelis Atya felszerelése, de érdemben nem tudok nyilatkozni róla semmit, ugyanis 45. tapasztalati szinthez kötődik, addig a tárgy inaktív. Jelenleg 22. szinten vagyok, s rám hatványozottan jellemző, hogy dilettáns módon nem ugrálgatom csakúgy át a szinteket 😉 De ha elérem majd a 45. szintet akkor megnézem a cuccot és akkor egy kommenttel tuti kiegészítem a cikket 🙂

Nos, de milyen feladatokkal lehetett még az eseményben egy picit előrébb jutni? Két feladat is volt amiről érdemes beszélni. Mindkettő feladatot a szintén Kingshill városában található Pip adta.

pip

Kingshill újjáépítése: az ellenséges erők sorozatos támadásai miatt Kingshill jelentős mértékben sérült és újjáépítési terveket ötlöttek ki. De az építkezéshez bizony sok alapanyagra van szükség, például fára 🙂 Az alapanyagok begyűjtésére való helyet, tulajdonképpen a játékos karakterszintje határozta meg.

Karakter szintje = Hely
10-18 = Hagastove barlang
19-27 = Örök Berek
28-32 = Sárkánykaverna és Titkos szentség
30-35 = Vashegyek
36-39 = Suvius vulkán
40-43 = Szikrázó bércek
44-45 = Stalgard

Ezek bizony garantáltan olyan helyek voltak, ahol a küzdelmek során csakúgy záporoztak a játékosokra a tapasztalati pontok, mintha dézsából öntötték volna őket. Ezt viszont ki lehetett védeni már csak a fentiekben látható szintbesorolások miatt is, ha csoportot alkottunk olyan játékosokkal akik ugyan több mint 5 szinttel nagyobbak mint mi, de mégis megéri nekik velünk egy helyen harcolni, mert még ők is épp abba a területbe esnek bele. Ideális párosítás volt Örök Berek területén egy 19-es vagy 20-as szintű játékosnak összeállni egy 26-os vagy 27-es szintű játékossal! Én például pontosan ezt tettem, hiszen kihasználtam a farmolásban rejlő lehetőségeket és igyekeztem mindig olyanokkal összeállni akik segítségemre voltak abban, hogy ne kelljen TP-t kapnom. Természetesen a végtelenségig én sem tudtam a baráti kapcsolataimat lelogisztikázni, ezért az event első három napjában (én csak ekkor foglalkoztam az eventtel, de végig vittem) volt épp elég alkalom így is, hogy jöjjön rám a TP. 17-es szintről fel is jöttem 22. szintre, de jól kisakkoztam a dolgokat és a bekasszírozott előnyök mellett ez az áldozat megérte.

Az esemény első három napjában számomra a lényeg – most attól függetlenül, hogy végig vittem az eseményt – de nem is ez volt a leglényegesebb, hanem felfedeztem a Kingshill újjáépítése feladat egy elég nagy hibáját, amolyan software bug 🙂 Nekem itt a 22. szinten levő karakteremmel fákat kellett gyűjtenem, méghozzá 100 darabot. Amikor a 100 db. fát összegyűjtöttem, akkor a rendszer automatikusan kipipálta a feladatot, tehát függetlenül attól, hogy a 100 darab fa benne volt -e az eszköztárban vagy sem, a feladat megoldottnak volt tekinthető és Pipnél ahol felvettem, le is lehetett adni és adta érte a jutalmat: 100 darab bátorságjelvényt. Viszont én úgy csináltam, hogy mielőtt a feladatot leadtam volna, előtte a 100 db. fát eladtam! Bizony 7 arany volt az ára. Az esemény során így 121 aranyat össze is tudtam gyűjteni 🙂 Igazából nekem ez volt a lényeg az eseményben 🙂 A fejlesztők 72 óra elteltével azonban észbe kaptak és onnantól kezdve ez a bizonyos faanyag eladhatatlanná vált. Az észrevételezésemről nem tettem jelentést, de feltételezem ezt a hibát, vagy éppenséggel túlzott bőkezűséget mások is észrevehették és a Drakensang-nek van egy hivatalos fóruma ahol nagyon sok okostojás szokott egymással eszmecseréket lebonyolítani. Feltételezem ott beszéltek erről és jelezhették a fejlesztőknek.

Pip egy másik feladata “A szivárvány végén” nevet viselte: releváns az előbb említett feladattal. Itt a küldetés teljesítéséért egy kobold botot lehetett kapni. Az Örök Berekben és az egyéb karakterszinteknek megfelelő területeken, főleg a bejáratnál lehetett egy hordót találni, amelyen egyébként egy nagyon szép szivárvány is látszódott. Az aki rendelkezett kobold bottal, ebből a hordóból ki tudott venni, 25 fát vagy egyéb építőanyagot. Egy darab kobold botot 100 harci trófeáért lehetett megszerezni. Innentől kezdve logikus tény volt, s visszaigazolja az események alapfilozófiáját, azaz a koncepció aktivitásra való apellálását hogy akik szeretnek farmolni azok ezt az egész Kingshill rajtaütés eseményét akár ki is farmolhatták 🙂 Hiszen egyszerű matematika az egész! Nem érted mire gondolok ügye? Várj leírom képletben és rögtön átfogsz látni a szitán!

(100 harci trófea = 1 kobold bot = 25 fa vagy építőanyag) * 4 = 100 fa —-> 100 bátorságjelvény előrehaladás az eseményben. Tehát hány harci trófeára van szükség 38 x 100 fa azaz 3800 bátorságjelvény kitermeléséhez? A helyes válasz az, hogy egészen pontosan 15,200 harci trófeához volt hozzá szükség, hiszen az 152 db. kobold botot jelentett és minden 4 kobold bot kitermelt ügyebár 100 fát ami meg 100 bátorságjelvény. 1 – 2 órás aktív farmolással olyan helyen ahol a szörnyek épp 5 szinttel kisebbek mint a játékos össze lehetett szerezni legalább 3x 999 db. harci trófeát. Úgy gondolom ha valaki szeret farmolni akkor 1-2 óra az nem sok számára. Az esemény pedig jó pár napig tartott, sőt még a cikkem írásának pillanatában is tart . . . 12 óra van még vissza belőle!

Végezetül akkor lássuk, hogy a Kingshill rajtatütés esemény során az előrehaladásban mi jó dolgokat lehetett megszerezni:

50 bátorságjelvény jutalma 5 db. univerzális gyógyital volt. Hát ez nem sok, 6 perc alatt ennek a kétszeresét lehet összefarmolni 🙂

110 bátorságjelvény jutalma 20 sárkánypénz volt . . . elég aprópénz, de a követelménnyel arányos volt szerintem!

180 bátorságjelvény jutalma 10 db. álkulcs volt. Ez azért több mint a semmi, hiszen nem minden láda tartalmaz azért álkulcsot, bár a kazamatákban elég jó ennek az aránya, véleményem szerint.

265 bátorságjelvény jutalma 2 db. drágakőtartó volt, amelyre ha jobb klikkel kattintunk akkor véletlenszerűen előjön belőle egy drágakő. De nem olyan nagy durranás, olyanra kell gondolni mint például egy 3-as minden ellenállás drágakő, vagy egy 3-as életerő kő.

365 bátorságjelvény jutalma 30 sárkánypénzt eredményezett. Na azért gyűlnek szépen a sárkánypénzek, főleg ha arra gondolok, hogy még a Győzd le a legyőzhetetlent esemény során szerzett sárkánypénzeket sem költöttem még el 😉

485 bátorságjelvény jutalma 5 db. fagybomba volt. Azt mondja, hogy ez a praktikus kis bomba a sarkkör leheletét ontja az ellenségeidre és rémületet okoz . . . hát kackac kukac. Mind az 5 db. bombát ellőttem, nagyon kicsi volt a sebzésértéke. Úgy kb. számomra semmit sem ért!

btamas-kek-paripa

625 bátorságjelvény jutalma a kék harci paripa volt. Véleményem szerint a legtöbben ezért foglalkoztak az eventtel. Igaz ha a megfelelő tudás talentum szinttel nem rendelkezik a játékos akkor használni nem fogja tudni.

790 bátorságjelvény jutalma 40 sárkánypénz volt. Sok kicsi, sokra megy 🙂

985 bátorságjelvény jutalma volt egy olyan dobozka amiből véletlenszerűen egy garantáltan szintnek megfelelő legendás cucc esett ki, feloldás terhe mellett természetesen. Egy nem járatos játékos nyilván rögtön feloldja és magára veszi . . . aki kicsit tapasztaltabb az 45. tapasztalati szint alatt nem igazán old fel legendás tárgyakat, hanem rögtön olvasztja 🙂

1210 bátorságjelvény jutalma az égőbomba volt. Na ezeket is ellőttem, de ezeknek legalább volt hatásuk is volt! Szintén 5 darabot lehetett nyerni.

1470 bátorságjelvény jutalma 55 sárkánypénz volt, egyre fincsibbek a címletek, ügyehogy?! 🙂

1765 bátorságjelvény jutalma 80 álkulcs volt. Így tehát az esemény során ebből 90-et lehetett szerezni. Nekem pont jól jött, elfér a koboldomban a másik 200 mellett 🙂

2100 bátorságjelvény megszerzése újabb legendás cuccot szült. Hát persze, hogy feloldás nélkül rögtön olvasztottam!

2475 bátorságjelvény már 70 sárkánypénzt jelentett. Komolyan mondom ha legközelebb megint Gyanús John Kingshillbe látogat akkor én is ránézek a kínálatára.

2895 bátorságjelvénynél a tél ünnepének drágaköves zsákját lehetett megszerezni. Nekem egy 10 védelmi értékű drágakő jutott. 10-nél nagyobb gondolom másoknak sem 😉

3100 bátorságjelvénynél már a sárkánypénzt 80-as címletbe dobta 🙂

a-szorgos-vedelmezo-gyuruje

3800 bátorságjelvény jutalma pedig a tetőzés volt: egyszer 100 sárkánypénz, egyszer pedig a Szorgos védelmező gyűrűje, természetesen a karakter pillanatnyi szintjének megfelelő szinten. Ez egy egész jó kis egyedi tárgy. A kép / screenshot annyiban kicsit hamis, hogy a 16-os életerő drágakő alapból nem járt hozzá, azt már csak én raktam bele, pluszba. Ez tipikusan azon egyedi tárgy fajtájába sorolható amit igencsak érdemes mindig a szintnek megfelelőre fejleszteni. Az egyedi tárgyak lényege, hogy nem mindenki rendelkezik ilyen tárgyakkal. Hiszen ezt az eventet sem mindenki vitte végig 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..