Szívesen fejlesztenéd a karaktered PVP küzdelmekre?

A Drakensang játékban pont az a jó, hogy nemcsak gépi ellenfeleink lehetnek (szörnyek, boss -ok, stb.) hanem valódi emberi ellenfelekkel is megküzdhetünk. A PVP tulajdonképpen a Player vs Player angol szavak rövidítése, azaz játékos a játékos ellen. A tudás talentumai cikkben már megemlítettem a lehetséges talentumokat és azon a cikken belül a megszerezhető tudásról adtam közre információkat.

Itt szeretnék helyet adni a dicsőség talentumnak és természetesen ehhez kapcsolódóan a megfelelő stratégia ismertetésének.

A dicsőség talentum dicsőségpontok szerzésével fejleszthető. Minél több dicsőségpontunk van, annál nagyobb dicsőség talentum szintet tudunk kiváltani, s a tudással ellentétben ez nem kerül se rézbe, se ezüstbe, se aranyba, vagy andermantba ugyanakkor ahogy haladunk egyre feljebb ezen a talentum szinten, egyre több dicsőségpontot kell megszereznünk egy – egy szint átugrásához. Minden egyes szint átlépésekor újabb 1 százalékkal nő a sebzés más játékosokkal szemben, illetve a sebzéscsökkentés ha más ellenfél támadna ránk. Ezeket a bizonyos dicsőségpontokat meglehet szerezni akkor ha jelentkezünk arénaversenyekre vagy elég erősnek érezzük magunkat ahhoz, hogy karakterünkre beállítsuk a PVP módot.



Arénaharcokra lehet jelentkezni ha az alábbi eszköztár gombjai közül rákattintunk arra a bizonyos két kardos gombra.

drakensang-eszkozkezelo-gombok

Ebben az esetben négy különböző lehetőség közül választhatunk. Rögtön az első az 1v1 mód, amely értelemszerűen azt jelenti, hogy egy olyan versenypályára rak, amely összesen két játékosból, ellenfélből áll. Ezzel szemben a 3v3 már két egymással szemben álló 3 tagból álló csoportot feltételez. Az 5v5 már egy elég komplex mód. Elég sok fejlesztéstechnikai kérdést is felvet, hogy a nagy káoszban, hogyan is ismerjük fel ki kihez tartozik. Ebben az esetben 5 csoport harcol 5 csoport ellen. Végezetül a 6v6 mód áll még rendelkezésre ahol egy 6 fős csoport harcol egy másik 6 fős csoport ellen és a cél, hogy a támadóknak be kell jutniuk a versenypályán levő erődbe és ott megsemmisíteni a dörgőágyút, a védők célja pedig az, hogy mindezt megakadályozzák 🙂

A rendszer számos fejlesztésen esett át, amely igyekezett igazságosabbá tenni a PVP küzdelmeket. Régebben az alapvető probléma az volt, hogy a rendszer az 1v1 esetleg 3v3 módokra jelentkezőket eléggé aránytalanul kapcsolta egybe. Az aránytalanság alatt értem az irreálisan nagy talentum szinten levő eltéréseket. Például ha egy 20-as tapasztalati szintű játékost a rendszer összekapcsol egy 28-as szintűvel akkor nyilvánvaló, hogy akármilyen béna is a 28-as szinten levő (már csak az életereje miatt is) túl sok babér egy 20-as szinten levőnek nem teremne. Természetesen ez már szerencsére a múlt! A játék a PVP küzdelmek során már sokkal kifinomultabb és két játékos között a max. eltérés 5 szint lehet, de olyan összekapcsolások is viszonylag csak ritkán fordulnak elő. A szintek figyelembe vételén kívül tehát a rendszer bármilyen karaktert összekapcsol bármilyen karakterrel. Ez azért jó mert az ilyen küzdelmek során a másik karakter tulajdonságairól, képességeiről is rengeteg tapasztalatot, információt szerezhetünk.

Az aki elég erősnek érzi magát, hogy a PVP módot beállítsa karakterére, annak lehetősége lesz nemcsak arénaharcokban szerezni dicsőségpontokat hanem a harci területeken is. A kazamatákon vagy börtönökön kívül bármilyen területen találkozhatunk más PVP módra állított játékosokkal. A PVP játékosok egyszerűen felismerhetik egymást, mert karakterük felett a nevük piros PVP jelzést kap.

pvp-mod-felvetele-kingshill

Ahogy a képen is látható Kingshill területén Ernest Remin a segítségünkre lesz ha elég erősnek érezzük magunkat a szabadtéri pvp küzdelmekre. Itt jegyzem meg, hogy ellentétben a szabályozott arénaversenyekkel, a szabadtéri pvp küzdelmek nincsenek kontrollálva, azaz ha egy 45. szintű karakternek úgy tartja kedve, hogy ránéz egy 6. szintű pvp módra beállított karakterre és az szörnyet hal, hát akkor ez van . . . szóval kint a szabadban farkastörvények uralkodnak, ezért a pvp mód felvétele a már gyakorlott – menekülni is professzionálisan tudó – játékosoknak szól! A harci területeken más pvp játékosok legyőzésekor is szerezhetők dicsőségpontok, amelyekkel ugyanúgy tovább növelhetők a dicsőség talentumai. Attól függetlenül, hogy az említett farkastörtörvények uralkodnak azért a rendszer beépített némi igazságot is 🙂 Azaz ha az előző példa szerint egy nagyobb tapasztalati szinten levő játékos (a különbségnek legalább 7 szintesnek kell lenni) megöl egy másik kisebb tapasztalati szinten levő pvp játékost akkor hiába tette amit tett, a gaztette nem lesz dicsőségponttal jutalmazva, maximum a becstelen győzelmeinek az arányát fogja növelni 😉

A PVP küzdelmek során megszerzett dicsőségpontok azon túlmenően, hogy a dicsőség talentumait növelik, egyben rangot is jelentenek a karakter számára.

A megszerezhető rangok és a hozzájuk megkövetelt dicsőségpontok összefoglalása (amelyek a játékos karakterétől függetlenek):

Harcosjelölt 400
Újonc 3200
Kezdő harcos 11 000
Légiós 25 000
Lovag 50 000
Gárdista 90 000
Harcművész 140 000
Nemes lovag 210 000
Veterán harcos 300 000
Sárkányölő 410 000
Mágusjelölt 550 000
Kezdő mágus 750 000
Mágustanonc 1 000 000
Segédmágus 1 450 000
Mágus 2 250 000
Bölcs mágus 3 600 000
Legendás mágus 6 750 000
Mágusmester 15 000 000
Grand Master 32 500 000
High – Grand Master 75.000.000

A dicsőségpontokkal megszerezhető talentum szinteket és a kapcsolódó képességeket itt prezentálom (az összes kaszt számára):

Ellentétben a tudás talentumaival itt mindkét oldalt lesznek egyszer kiválasztható és meghatározható képességek. Már eleve a képességek választási lehetőségében is látszik a stratégiai lényeg 😉

A jelenleg Drakensang online világában ismert kasztok a sárkányharcosok, íjászok (vadász), mágusok, törpék. Az alábbiakban a dicsőség talentum szintjeinek leírását a mágus karakterre alapoztam, ugyanakkor az összes többi kaszt esetén is pontosan ugyanezek a lehetőségek, annyi különbséggel, hogy az adott karakter képességének megfelelő fegyverzetre vonatkoznak.

* Az 5. dicsőség talentum szintjének lehetőségei *

harcösztön: a támadásaiddal más játékosoknak okozott sebzés, 15 százalékkal nő.

állhatatosság: a játékosok által okozott sebzés 15 százalékkal csökken.

 A kasztoknál az 5. dicsőség talentum szintjének lehetősége teljes mértékben megegyezik!

* A 10. dicsőség talentum szintjének lehetőségei *

jó alapharctechnika: a mágikus lövedékkel, jéglövedékkel és villámlánccal játékosoknak okozott sebzés 33 százalékkal növekszik.

jó különleges harctechnika: a tűzgolyóval és villámcsapással játékosoknak okozott sebzés 10 százalékkal növekszik.

* A 15. dicsőség talentum szintjének lehetőségei *

vérszomj: egy játékos megölése után vérszomjat kapsz, amely 6,0 másodpercig növeli a haladási sebességedet 25 százalékkal és az okozott sebzést 25 százalékkal. Ezen kívül 50 százalék mana is helyreáll.

harckészség: egy játékos legyőzése után az életerőd 25 százaléka helyreáll.

* A 20. dicsőség talentum szintjének lehetőségei *

mozgékonyság: a haladási sebességed minden versenyben 20 százalékkal nő.

fürgeség: a támadási sebességed minden versenyben 15 százalékkal nő.

* A 25. dicsőség talentum szintjének lehetőségei *

dac: az összes ellenséges kábítóhatás ideje 33 százalékkal csökken.

határozottság: miután elkábítottak 4,0 másodpercre ellenálló leszel minden kábítóhatással szemben.

* A 30. dicsőség talentum szintjének lehetőségei *

gyors lövések: a jéglövedékek, tűzlabdák, mágikus lövedékek és villámláncok repülési sebessége 33 százalékkal növekszik.

virtuóz mágia: villámcsapás és meteor képességeid bevetési várakozási ideje 33 százalékkal csökken.

* A 35. dicsőség talentum szintjének lehetőségei *

megszabadítás: teleport és fagycsillag képességeiddel most megszabadíthatod magad egy bénítástól és az összes negatív hatástól.

hosszú fagy: jeges szél és fagycsillag képességeid bénító hatása játékosok esetében 33 százalékkal hosszabb ideig tart.

* A 40. dicsőség talentum szintjének lehetőségei *

végső szupernóva: ha meghalsz a harcban az összes energiád egy gigantikus energianyalábban összpontosul. Ez a szupernóva 11 méteres körzetben az összes ellenségnek az alapsebzésed 1000 százalékát okozza fizikai sebzésként.

kianitpajzs: ha az életerőd 33 százalék alá csökken, egy védő kianitpajzs keletkezik, amely 4,0 másodpercig majdnem teljesen elnyeli a neked okozott sebzést.

A 45. szint dicsőség talentuma a képességek és lehetőségek tekintetében még kidolgozás alatt állnak, azaz kérdőjelesek, de ettől függetlenül érdemes elérni ezt a szintet, hiszen ha a fejlesztők megálmodják a képességeket akkor utána rögtön feltudjuk karakterünket vértezni velük.

Az aki PVP módra áldozza fejét, valóban stratégiai szinten kell gondolkodnia. Egy PVP harcosnál például a fegyverzet szintnek megfelelő tartása, ritka vagy legendás cuccokkal való rendelkezése szinte már alap kell, hogy legyen ha eredményeket kíván elérni. Egy – két cikkben talán már említettem is, hogy az ész nélküli tapasztalati talentum növelés nem vezet semmire. A PVP játékosokra ez aztán hatványozottan igaz. Nagyon sokan például akkor kezdenek el PVP-zni azaz dicsőség talentumokra hajtani amikor már egyébként a tapasztalati talentumuk jóval a 30. szint felett jár. Ez nagyon nagy hiba! A fentiekben jól láthatóan felvázoltam a dicsőségpontok által szerezhető rangokat. Képzeljünk csak el egy 30. szinten levő játékost aki úgy dönt, hogy elkezd PVP-zni és csakúgy jelentkezik arénaversenyekre. Természetes, hogy mivel eddig nem fordított kellő figyelmet a PVP-re, így a dicsőségpontjai valahol a béka segge alatt lesznek, amelynek egyenes ági következménye, hogy a PVP rangja is ugyanott lesz. Ha mondjuk egy 23. szintű játékos aki rendszeresen PVP-zik és a dicsőség talentuma valahol a 35. szinten jár, az nagyon jó eséllyel egy arénaharcban teljes mértékben megszégyeníti az amúgy tapasztalati pontok alapján nála 7 szinttel nagyobb 30. szintű játékost 😉 Ezért van az, hogy sokaknak elmegy a kedve a PVP-től. Nos, hát ahogy a játékon belül sok mindenhez, így ehhez is kellő stratégia kell 🙂 A fegyverzet rendszeres fejlesztése, a megfelelő andermant és aranykészlet mindig fontos.

Érdemes már a kezdetektől fogva a karaktert a PVP irányába fejleszteni, ha ez a tervünk. Minél később kezdjük el a fejlesztést, annál lehetetlenebb küldetés lesz ezen a területen a sikerek elérése.

25 thoughts on “Szívesen fejlesztenéd a karaktered PVP küzdelmekre?

  1. Visszajelzés: A klán megválasztásának szempontjai | Bajkó Tamás - Drakensang

  2. Visszajelzés: TOP Gamers Club avagy TOP Lamers Club? | Bajkó Tamás - Drakensang

  3. Visszajelzés: Felkészülés a Q1 – köztesre | Bajkó Tamás - Drakensang

  4. Ezt a cikkemet pusztán kiegészíteni szeretném. Egy újabb cikket az alábbi pár gondolatomból nem láttam volna értelmét írni, így szerintem itt lesz a leghasznosabb. Körmágus és íjász (vagy vadász, ahogy tetszik) közötti PvP küzdelemmel kapcsolatosan lenne egy stratégiai észrevételezésem. A körmágus egy nagyon jó karakter arra, hogy viszonylag könnyen mozogjunk, ugráljunk vele ide oda. Az íjászok koncentrált lövése nagyon erős és fájdalmas tud lenni az ellenfeleik számára, de ha örök mozgásban vagyunk, nagyon megnehezíthetjük a dolgukat!

    Ha íjászok ellen küzdünk egy aranyszabály, amit nagyon érdemes betartani:
    Sose menjünk hozzájuk túl közel, mert szinte egy kaptafára mindegyik ugyanazt a cselt alkalmazza, hogy kiveti a hálót, majd utána rögtön küldi a kis madárkáját és szinte már csak egyet kell lőniük egy körmágus karakterre és ki is csinálták az ellenfelüket. Szóval vadász elől menekülés, és gyors tüzelés, ez a megoldás, valamint TP fejlettségi szinttől függően az őr használata.

  5. Visszajelzés: Helyzetjelentés karakteremmel kapcsolatosan, s egy kis szkepticizmust elfojtó unikom | Bajkó Tamás - Drakensang

  6. Visszajelzés: Eszenciák sivataga | Bajkó Tamás - Drakensang

  7. Visszajelzés: Eszenciák sivataga event kiértékelése | Bajkó Tamás - Drakensang

  8. Visszajelzés: TP mentes farm-térkép és útmutató | Bajkó Tamás - Drakensang

  9. Visszajelzés: Dragan visszatérése – Halloween 2014 | Bajkó Tamás - Drakensang

  10. Visszajelzés: Csillagarany esemény és körmágus karakterem állapota | Bajkó Tamás - Drakensang

  11. Visszajelzés: A PVP karakterek csillaga leáldozóban | Bajkó Tamás - Drakensang

  12. Ѵerү interesting points you have noted , appreciate it for posting. “In a great romance, each person plays a part the other really likes.” by Εlizabetyh Ashley.

    • Köszönöm szépen a visszajelzést Mr Hurd, s nagyon örülök neki, hogy elkezdted tanulgatni a magyar nyelvet. Tudom egy idegennyelv sosem könnyű, még az olvasás sem, pláne nem az írás 😀 Mégis arra szeretnélek kérni, hogy a jövőben próbálj véleményednek magyar nyelven hangot adni, hiszen ezt a blogomat magyar nyelven vezetem és a Kedves Olvasóim is leginkább a magyar nyelvet értik 🙂

  13. Visszajelzés: Teljesítmények avagy a karakterek újabb ismérvei | Bajkó Tamás - Drakensang

  14. Visszajelzés: A tapasztalati talentumok | Bajkó Tamás - Drakensang

  15. Visszajelzés: A tudás talentumai | Bajkó Tamás - Drakensang

  16. Visszajelzés: Aréna hőseinek jutalmai | Bajkó Tamás – Drakensang

  17. Visszajelzés: Háztűznézőben az új talentumok környékén | Bajkó Tamás – Drakensang

  18. Visszajelzés: Memoárom jelenleg tizenegy pontból áll a DSO világával kapcsolatban | Bajkó Tamás – Drakensang

  19. Visszajelzés: Drágakövek új címletekben és egyedi drágakövek | Bajkó Tamás – Drakensang

  20. Visszajelzés: Mágus karakter lettem – Bajkó Tamás – Drakensang

  21. Visszajelzés: Mire is tudod használni az aranyozott lóherét? – Bajkó Tamás – Drakensang

  22. Visszajelzés: A tudás talentumai |

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..