A Tél Ünnepe 2017 avagy Télorom új verzióban

A DSO világában mondhatni ősrégi hagyomány már a Tél Ünnepe Event, amelyre csak röviden Télorom hivatkozással célzunk. A 2015-ös évben kiadott cikkem ITT tekinthető meg, az azt megelőző 2014-es pedig ITT.  Fontosnak tartom a régebbi releváns cikkek hivatkozásának feltüntetését, mert igazából most már csak a 2017-es esztendő újítását szeretném publikálni. Őszintén remélem, hogy cikkem információértéke nagyobb lesz, mint szeretett Viktátorom szokásos évértékelő beszéde 😛 Mindenekelőtt irományom egy nekem tetsző grafikával kezdem, s a szokásostól eltérően nem a végén búcsúzóul, hanem már most szeretnék minden kedves harcostársamnak Boldog Új Esztendőt kívánni 🙂

A fenti karácsonyfa egyébként azokat a dátumokat tartalmazza, amely napokon különböző ajándékokkal kedveskedett a játékos közösségnek a Bigpoint GmbH.

A szokásos Télorom pályáról és cuccokról

Erről nagyon röviden szeretnék csak értekezni, mert a Télorom egyik specialitása, hogy ez viszont évről évre ugyanaz 😀

Ennek a pályának a haladását – angol nevén event progress – nagyon egyszerűen ki lehetett ütni. Voltak játékosok akik már December 1-jén az egészet kiütötték kb. 25 percnyi játékidő alatt. A kiütése nem volt nehéz, de ugyanakkor szerintem teljesen feleslegesen végeztek a játékosok ezzel a pályával 25 perc alatt, ugyanis 2017-ben a Télorom három mini kihívással is kecsegtetett, amely három különböző térképet, map-et jelentett, s ezekre a helyekre vezető út kizárólag a Télorom szokásos pályáján keresztül volt lehetséges. A megnyerhető tárgyak a szokásosak voltak, a fődíj valami olyasmi volt ami eddig nem, bár szubjektív véleményem szerint nem volt nagy jelentősége: megújulás rúnája. Vicces de 0.05% életerőpont regenerálás másodpercenként (értsd: 1 perc alatt 3%). Mondjuk engem úgy neveltek, hogy ajándéklónak ne nézzem a fogát… 😀 Azért a sárkánypénzeket köszönöm, bár a meghirdetett eseményeknél ez mindig alap kell, hogy legyen 😛

Mivel 2016-ban nem sok időm volt foglalkozni a Télorom eseménnyel (lehet ezért nincs a cikkarchívumomban ennek nyoma sem), így akkor nem is volt alkalmam megszerezni a relatív újnak számító rénszarvast sem. Csak a régebbi 2014-es változat volt meg. Most 2017-ben ezt pótoltam, bár szerintem az új rénszarvasnak eléggé szánalmas és idegesítő bőgése van, ezért csupán a gyűjteménytáskámba raktam, de nem használom semmire 😀 A fenti képen a Télorom pálya már egy olyan pillanatában látható, amikor a mini event-ek közül valamelyik már aktív volt, ezért láthatsz a térképen két ajtót is. Az egyik Kingshill-be vezetett vissza, a másik pedig az aktív mini event pályára.

Az alábbi képen látható, mely feladattal lehetett megszerezni ezt a keservesen bőgő rénszarvast 🙂 Az elvárás csupán annyi volt, hogy a Télorom pályára valamilyen normáltól eltérő módban menjünk be (pl. fájdalmas, kínzó, halálos, Pokoli I, Pokoli II. mint tudod a pályák, helyiségek már nem is tudom fejből, mely release óta, de skálázhatóak).

Kranparusz rémségei – MINI1

Folytatnám inkább a lényegi elemekkel. Ez már olyan pálya volt, amelyet újításnak könyvelhetünk el, illetve a megnyerhető egyedi cuccok is érdekesek voltak.

Természetesen ki fogok térni az event haladás útján megnyerhető cuccokra, de előtte jelezném, hogy érdekessé tették a Tél Ünnepének Megmentését azzal, hogy olyan dolgot találták ki, hogy a Télorom Event és a mini event-ek között az egyik feladattal kapcsolatban összefüggést teremtettek.  Ez a feladat pedig a TélGnóm mint kísérő munkapadon való elkészítésével kapcsolatos. Ahhoz, hogy a munkapadon bármit is létre tudj hozni, valamilyen négy darabra van szükséged. Ez volt igaz a TélGnóm darabjaira is. Az 1. darabját a Télorom pályán lehetett megszerezni drop formájában a mézes keksz zabáló Mancsmester (boss) legyőzésével. A további három darabját pedig Mini1, Mini2 és Mini3 event-ek alkalmával, a haladási sávval együtt lehetett megkaparintani.

A fejlesztők részéről szerencsés megoldás volt, hogy a TélGnóm kísérő paramétereit az adott játékos karakterének tapasztalati szintjéhez igazították. Tulajdonképpen tetszetős értékeket vittek bele, de igen határozott álláspontom, hogy a felhasználhatóságát sajnálatos módon elrontották azzal, hogy – persze ez csak a körmágus aspektusából értendő – se kritikus sebzést, se kritikus találati értéket nem tettek bele 🙁

A mini1 pályája

A Mini1 event lényege is az, amely a többié, hogy a pályán végig kell haladni, majd le kell győzni a boss-t, Kranparuszt. Kranparusz legyőzése hihetetlen egyszerű (időarányban a leggazdaságosabb normál módon vinni, annak aki elsődlegesen az event haladás teljesítésére hajt). Ellentétben más eseményekkel, itt a csúcspont nem a boss legyőzése, hanem a gyermekek kiszabadítása Kranparusz ketreceiből. Nem akarok hülyeséget mondani, mert már nem emlékszem rá pontosan, de azt hiszem a Mini1 pályához 6 darab kérdőjel tartozott (azaz ketrec) és ketrecenként 12 event haladást lehetett elérni, tehát ha nem csal az emlékezetem akkor Mini1 event-en körönként 72 haladást lehetett elérni. Ez olyan 27 körnek felelhetett meg, de 4 napja volt a játékosnak a teljesítésre tehát napi hat körbe nem lehetett belehalni 🙂 Persze a legtöbb játékos – s ez pszichológiailag számomra nagyon érdekes jelenség – de arra törekedett, hogy minél előbb kiüsse a Mini Event-eket is, és utána pedig anyáztak, hogy a Bigpoint milyen unalmasra  / monotonra tervezte a követelményrendszert. Holott csak annak volt unalmas aki 1 játéknap alatt akarta letudni az egészet. Ebből is levonható az a konklúzió, hogy az emberiség primitív agya képtelen elfogadni a tökéletes boldogság mintázatát. Mindenféleképpen egy olyan világhoz ragaszkodnak, amelyben a tökéletes boldogságért harcolni kell, s eme világképhez foggal körömmel ragaszkodnak, még szembe menvén az alaprendszerrel is, s egy olyan életösvényt jelölnek ki maguknak, amelyben létét nehezíti, s kesereghet a világ kihívásain, hogy az milyen nehéz, szinte már már teljesíthetetlen, annyira monoton, s ez megalapozhatja a boldogtalanságát, s egyben egy célt a számára, a boldogság elérését, hiszen cél nélkül unalmas lenne az élete 😉

A Mini1 Event során két haladással egybekötött nyeremény volt, ami érdekes lehetett: a Tél Ünnepének csillaga és a Kristályos hópehely.  Az előbbi szinte már hagyomány, az utóbbit én újításként éltem meg. Most a százalékos értékeket nem minősítem, mert ajándékokkal kapcsolatosan az nem illendő, de… azért azt az agyafúrtságot, hogy a Kristályos hópehely pont kabátba legyen való, mikor köztudott, hogy a kabátokat összesen 1 darab foglalattal adják ki, hát az nagyon nem tetszett!

Kranparusz rémségei – MINI2

Nem tudom, de valamiért a MINI2 térképét nem mentettem le. Lehet azért juthattam erre a döntésre, mert pályaszerkezetileg olyan nagy különbség nem lehetett.

Az event haladás tekintetében egyértelmű, hogy a szokásos sárkánypénzen (draken fizetőeszköz) túl, ami tetszett az aranyozott lóhere.

Ha már jött elvittem, nem dobtam ki a Kristályos téli hold rúnát sem, de a maga 3% értékével, figyelembe véve a minden ellenállás értékű drágakövek farmoláskori drop arányát, úgy igazán nem keltette fel az érdeklődésem.

Kranparusz rémségei – MINI3

Itt már találtam lementett térképet. Majd látni fogjátok elég nagy pályára sikeredett. Megjegyzendő, hogy mind a mini1, 2 és 3 eventekre egyaránt érvényes szabály volt, hogy a Kranparusz legyőzése után csupán egy bizonyos idő állt rendelkezésre a gyermekek kiszabadítására. Úgy tapasztaltam, hogy a fejlesztők ezt az időlimitet teljesen jól az adott event pálya szerkezetéhez igazították, s egyáltalán nem lőttek túl a célon, kényelmesen teljesíthető volt.

Ami nagyon tetszett a megnyerhető cuccokból: 2 aranyozott lóhere, a 20 hatalmas lélektalizmán sem jött rosszul, elvégre segítségével mégis csak 20*120 andermant azaz 2400 spórolható meg vele 😀

Tetszett még az ünnepi fluoritkristály is a maga 3%-al magasabb kritikus találati értékével, csakhogy itt is elrontották azzal, hogy hát mi másba is helyezhető, ha nem épp a kabátba? 😛 A kabátok foglalat fejlesztése nagyon sok andermantba fáj, így ezt annyira nem tudtam ajándéknak tekinteni 🙂

A MINI3 pálya így nézett ki

Úgy látom szerencsére ezt a képernyőfelvételt (screenshot) pont akkor készítettem el amikor Kranparusz legyőzése után voltam, immáron matematikai pontossággal megtudom határozni, hogy a MINI3 esetén 11 ketrecből kellett a gyermekeket kiszabadítani. Arra pontosan emlékszem, hogy itt is ketrecenként 12 volt a haladás, tehát a MINI3-as 1 kör az összesen 132 event haladást eredményezett. Ez így csak 25 kört jelentett. A MINI3-ra viszont 5 nap állt rendelkezésre, azaz napi 5 kör szintén nem volt unalmas.

Mind a Mini1, Mini2 és Mini3-as fődíja között szerepelt egy Tél Ünnepének Megmentője nyeremény is, amely tulajdonképpen nem más, mint egy cím, a PvE ranglista számára.

A megnyerhető egyedi tárgyak

Cikkem végére hagytam, hogy ismertessem azokat az egyedi tárgyakat, amelyek random alapon Kranparusz legyőzésével drop formájában voltak megszerezhetőek. Nagyon sok event akut problémája, hogy a játékosok borzasztóan rossz drop arányokról számolnak be. Én úgy vettem észre a saját példámból, s a többi játékos visszajelzéséből egyaránt, hogy Kranparusz egyedi dropjai meglehetősen gyakoriak voltak, tehát már pusztán a Mini1 Event alkalmával az egész szett megszerezhető volt. Megpróbálom úgy leírni ezeket, hogy azokból érthessen a törpe, a vadász és a sárkányharcos is. Azonban tárgyakhoz paramétert, csak és kizárólag a körmágus kaszthoz tudok publikálni, hiszen én magam is egy körmágus vagyok a játékban.

Sárkányharcos egyedi drop-jai

Vadász (íjász) egyedi drop-jai

Törpe egyedi drop-jai

S a körmágus, ebben legalább otthon vagyok!

Ahogy ígértem a körmágus kaszt esetén a megnyerhető egyedi drop-ok leírását, paramétereit közreadom, de elnézést a jégamulett miatt, arról képet ebben a formában készítettem, ugyanis az nekem I. rangon esett, illetve azt már felrúnáztam 60. szintig, szóval az eredeti drop nem ilyen impozáns 😛

Azok akik a játékban egykezes filozófiát követnek, mérlegelhették a teljes szett felhasználhatóságát. Én nekem kizárólag a jégamulettre fájt a fogam, mert a benne levő krit értékre hajtottam. Amit még érdemes véghez vinni ezzel a jégamulettel az az, hogy megfelelő (legalább 3-4 sárgás varázslati értékekből álló nyak-amulettből) szépen átvinni a varázslatokat, ugyanis én az eredetileg Kranparusz jégamulettjének varázslataitól egyik módban sem dobtam hátast!

One thought on “A Tél Ünnepe 2017 avagy Télorom új verzióban

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..