A tapasztalati talentumok

Rég adós vagyok már ezzel a cikkel! A tudás talentumai és a dicsőség talentumai témáját összefoglaltam, de eddig nem írtam még egy sort sem a tapasztalati talentumokról. Pedig ez a három cikk így egyben adja meg a teljes átfogó képet mindarról, hogy Dúria hőse a fejlődések során milyen képességek birtokába is juthat. Egyesek talán szarkasztikusan azt mondanák, a cikk író úr kissé lusta, és megpróbált igazodni a játék fejlesztőinek üteméhez, s gondolta bevárja az 50. tapasztalati szint bevezetését, de idegszálai már nem bírták a rostát, Twitch videó ide vagy oda, és neki ugrott megalkotni a tapasztalati talentumok kérdéskörét, még ha kissé körmágusi ízesítéssel is, és a jelen helyzetnek megfelelően 😉

A tudás és a dicsőség talentumoktól eltérően a tapasztalati talentum mint téma az egyik legkomplexebb, hiszen eltérően a másik kettőtől itt aztán tényleg a lehetőségek 100% kaszttól függőek. A tudás az FIX mindenhol és hát nagyrészt azért dicsőség talentumok is egyeznek a kasztoknál, de a tapasztalati talentum az teljesen más téma, ott minden kasztnál eltérnek a lehetőségek.




tapasztalati-talentumok

Mindegyik kaszt ugyanahhoz a szabályrendszerhez tartozik, mármint ami az egyes talentumok átlépéséhez vagy eléréséhez szükséges tapasztalati pontokat illeti. PvP karakterek számára különösen javaslom, hogy csak nagyon óvatosan és lassan lépkedjék át a tapasztalati szinteket. Ez az a talentum ugyanis amit a lehető legkönnyebb gyorsan átlépkedni, de aztán valahogy egy nagyon gyenge karakter a folyamat végeredménye.

Csakúgy érdekességképpen mondom… tegnap épp matekoztam egy kicsit, s annak eredményét a blogomba integrált micro blogomon keresztül olvashatta bárki. Ezt itt most kifejtem, mert nagyon ide illik az előbbi megjegyzésemhez. Dúria világában ha az égvilágon nem csinálsz semmi mást csak PvP-zel (mondjuk 1v1) már akkor is rengeteg TP fog rád folyni. Szóval ha nem barangolsz egyedül olyan helyeken ami szinteddel megegyezik, nagyobb vagy nem kisebb mint 5 TP diff. tehát ha csak PvP-zel akkor is szembeötlő lesz a TP fejlődésed. A fenti grafikán jól szemléltettem, hogy a 38. tapasztalati szint elérése 3550000 tapasztalati pontot igényel és a 39. szint belépő határa az 4225000. A kettő közötti különbség, ugyan soknak tűnik 675,000 TP, de mégis nagyon kevés. Egy PvP-s 1v1-es meccs során, ha Te totál győztes vagy akkor kb. olyan 328 TP fog rád folyni. 675,000 TP/ 328 TP = 2057 darab 1v1-es meccs. Szóval nagyjából ha nem csinálsz semmit, csak pvp-zel, akkor az is épp elég fejlődést fog hozni neked 🙁 Ezért nagyon fontos, hogyha a PvP stratégiát követed, akkor néha tarts sok mindenben szünetet és abban az időben csak farmolj, farmolj és farmolj lehetőleg olyan csoportban ahol nálad 5 szinttel nagyobbak vannak. Mi ennek az értelme? A fegyvereid, tárgyaid, stb. jóval a tapasztalati szinted fölé fogod tudni húzni, s ettől leszel erős 🙂

Mivel is kezdhetném soraim mással mint a körmágus kaszt tapasztalati talentumainak elemzésével. Ezzel legalább gyorsan megleszek, hiszen a véremben van 😉

Körmágusok tapasztalati talentumai:

5. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; jéghozó vagy titkos feltöltés. Igazából minden stratégia kérdése, illetve a játékos szokásán alapszik az egész. Mindegyiknek megvan a maga előnye. Senkit sem kívánok befolyásolni, de például az én játékhabitusomhoz nem illeszkedik a jéghozó, mert azzal azt lehet elérni, hogy az ellenfelet lelassítja és kb. 2.0 méter sugarú körben minden ellenfelet eltalál. Számomra harc közben a mana sokkal fontosabb és a titkos feltöltés pontosan azt idézi elő, hogyha használom mondjuk a nagyobb erejű tűzlabdát ami ügye 2-3 lövés után lenullázza a manát, de közben néha használom a mágikus lövéseket, akkor azok felgyorsítják a maximális manapontom helyre állását.

10. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; energia vagy hidegsokk. A helyzet az, hogy kipróbáltam mindkettőt, de valahogy nem érzékeltem energia esetén, hogy a mágikus lövedékeimmel 40%-al több sebzést okozok, ezért inkább úgy döntöttem a hidegsokkot választom, mert ezáltal az ellenfeleim az alapsebzésem 80%-át szenvedik el, amellett persze, hogy meg is állítja őket pár másodpercre.

15. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; felgyorsított kisülés, vagy hatalmas tűzgolyó. Vannak akik a villámcsapásokra esküsznek… Én viszont azt mondom, hogy villámcsapásokkal nem lehet mindig annyira hatékonyaknak lennünk, főleg akkor nem ha tömegeket kívánunk likvidálni. Én például PvP-n ilyen beállítással nem is tudnék harcolni. S nagyon sok ellenfelemen észreveszem a PvP küzdelmek során, hogy akik a villámcsapásokat próbálják alkalmazni ellenem, hát azok hogy is mondjam csak, felsülnek vele 😉 Ha a villámcsapás funkciógombját a játékos nem helyezi ki a funkciógombok közé a TAB felületre, akkor bizony nagyon sok idejébe fog neki kerülni, mire becélozza vele az ellenfelet. A játékosokon én ezt észre is veszem. Ennek a villámcsapásnak a használata annyira lelassítja őket, mint akik például a megsemmisítés funkcióval próbálják ellenfelüket likvidálni. Szóval nekem a hatalmas tűzgolyó és a vele dukáló 25%-al nagyobb sebzés jött be.

20. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; feltöltött villámok vagy pirománia. Egyes játékosok akik technikailag ezekre a villám technikákra rendezkedtek be, megvannak győződve róla, hogy a villámlánc az egyik legjobb lehetőség, amit farmolások során is maximálisan ki lehet aknázni. Az én koncepcióm a farmolás, így valamilyen szinten ezt a nézetet osztom is. De szerintem csak akkor lehet jó hatásfokot elérni a villámlánccal ha az adott karakternek szinte minden sejtje erre rendezkedik be. Mivel nekem sok más tényező van ami fontos, ezért nem tudtam és nem is akartam a villám technikákra fókuszálni. Persze lehet, hogy nálad másképp lesz 😉 Én jobban szeretem amikor az ellenfeleim az alapsebzésem 33% -át kapják a pofájukba, s ráadásul lövés mennyiségtől függetlenül ez az állapot 3 másodpercnyi gyönyört okoz nekik 🙂

25. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; frissítő helyváltoztatás vagy hirtelen fagybetörés. Nos ebben az esetben is mindkettőt kipróbáltam. Lehet csak én voltam a béna, s távol álljon tőlem, hogy rendszer hibát kiáltsak, de én kipróbáltam ezt a helyváltoztatást, ráadásul PvP harc közben és bizony a teleport képességem az égvilágon semmit nem töltött vissza a manámon 🙁 Be csapva éreztem magam, ezért kényszer döntésem az át talentolás volt a hirtelen fagybetörésre. Mondjuk ez szerintem hasznosabb beállítás is, mert 25%-al redukálja a két fagyasztó képesség újra használhatóságának várakozási idejét. 1v1-ben nekem ez nagyon sokszor nagy segítség, de akkor is amikor magasabb szintű pályákon rengeteg ellenfél körbe fog és ha legyőzni nem is tudom esetleg őket, de opcionális lehetőséget jelent a menekülésre. Jelenlegi szintemen főleg M2-pályán veszem ennek jó hasznát. Na úgy értem nem akkor ha saját szintű M2-s ellenfelek vannak, mert azokat aprítom. De rendszerint TP fogókkal megyek be 😉

30. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; sokktöltések avagy a csörömpölő hideg. A sokktöltések szintén azoknak kedvez akik a villám technikákra rendezkedtek be. A villámvarázslattal eltalált ellenfelek 1,5 másodpercre megbénulnak, haha de pvp-n ez csak 0,5 másodperc szóval annyi mint halottnak a csók. Ráadásul a megbénítás esélye is megoszlik mert villámláncnál 15% míg villámcsapásnál 35%. A csörömpölő hideg – a két fagyasztó képesség tekintetében – némi többlet időt jelent. 1,5 mp ellenfeleknél de pvp-n csupán 0,3 mp ami nem valami sok 🙁

35. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; eltorzított valóság vagy hatalmas őr. Itt büszkén jelenthetem be, hogy mindkettő változatot kipróbáltam. A hatalmas őrök nem jelentenek olyan óriási előnyt mint maga  az eltorzult valóság. Az eltorzult valóság az nem más mint a szingularitás, ami ha erre talentolva akkor sokkal jobban képes megbontani az ellenfelek védelmi értékét.

40. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; teljes megsemmisítés vagy égő pokol. Nekem az a bajom ezzel az égő pokollal, illetve az egész meteor funkcióval amit hívatott támogatni, hogy szinte alig ér valamit. Persze ha nagyon alacsony szintes pályán vagyok akkor a meteor képességemmel bármely ellenfelet csapatostul azonnal likvidálni tudok, de pl. olyan pályán mint M2 az égvilágon semmit sem ér. A baj csak az, hogy ugyanezen véleménnyel bírok a megsemmisítés funkcióval kapcsolatosan is 🙂 Szóval ha elérem a 40. TP szintet -remélem minél később- akkor igazából majdnem mindegy lesz, hogy melyiket is választom. Kicsit hasonlítani fog a politikához, a választás lényegtelen, az eredmény garantáltan ugyanaz 🙂 A teljes megsemmisítés esetén 40%-al nagyobb sebzést ígér és 33%-al kisebb várakozási időd, az újra aktiválásáig. Az égő pokol, pedig a meteor esetében az alapsebzés 50%-át fogja nyújtani és 33%-al csökkenti a reaktiválási időt.

45. tapasztalati talentum elérésekor választható képességek ; asztrál megjelenés vagy a lángok őre. Az nem kérdés, hogy én melyik képességet fogom alkalmazni. Ahogy a talentum beállításokat próbálgattam, már rájöttem, hogy felesleges az őrbe bármit is áldozni. Az őr inkább arra jó, hogy bohóckodás jelleggel elvonjuk az ostoba programok (ellenfelek figyelmét), melyek nélkülöznek minden MI elemet, ugyanakkor PvP-n túl sokat nem jelent, hiszen vannak fedezékek 😉 Az asztrál megjelenés, viszont nagyon vicces dolog. Ez egyfajta gondolatirányítást jelen. Bármely ellenfélről is legyen szó (kivéve más pvp-s játékos) a gondolatát megtudod változtatni és egy rövid ideig arra tudod utasítani, hogy a Te oldaladon harcoljon.

Nos, hogyan is tovább? Nem vállalkozhatom olyan feladat teljesítésére, amire még nem érzem felhatalmazva magam, még ha annyi olvasóm nyúz is érte. A többi kaszt úgy mint sárkányharcos, íjász és törpemester tapasztalati talentumainak elemzését majd külön cikkekben fogom megírni, akkor ha annak eljött az ideje, és elég gyakorlatot fogok érezni azok területén is.

Miután hivatalosan is bevezetésre kerül az 50. tapasztalati szint és feltételezem logikusan, az ezzel járó talentum is, akkor ezt a cikket valamilyen formában ki fogom egészíteni, de az is lehet csak kommentként 🙂

2 thoughts on “A tapasztalati talentumok

  1. Visszajelzés: A tudás talentumai | Bajkó Tamás - Drakensang

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..